پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

قاعده بازی انتخابات

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 502549
معاون اجرایی رئیس جمهور براساس کدام قانون و معیاری همزمان با سمت دولتی خود مسوولیت ستاد انتخاباتی رئیس جمهور را هم به عهده گرفته و مدتی است که کار اصلی ایشان اداره ستاد انتخاباتی آقای روحانی است ؟
قاعده بازی انتخابات
به گزارش سرویس سیاسی جهان نيوز به نقل از صبح نو، انتخابات ریاست جمهوری دغدغه‌ای است که اگر نگوییم دولت مستقر را از ابتدای فعالیتش به این دغدغه مشغول داشته بود، اما می‌توانیم ادعا کنیم که برای تداوم حضورش در دور بعد، ماه‌هاست که تلاش‌ها و اقدامات انتخاباتی دولتمردان به طور جدی آغاز شده است؛ آنچنان‌که  آقای رئیس‌جمهور دیروز در جشنواره بین‌المللی فارابی دیدگاه خود را با بیان این عبارت بروز داد: «مگر‌می‌شود پای صندوق انتخابات رفت، بدون مراعات قواعد بازی». دغدغه رئیس جمهور، دغدغه درست و بجایی است و همه جریان‌ها و طرف‌های دخیل در انتخابات همواره یکدیگر را به رعایت اخلاق و عمل به قواعد بازی سیاسی، براساس اصول و ارزش‌های اسلامی دعوت می‌کنند اما آنچه مهم است و ملاک قضاوت خواهد بود، عمل به این شعارها و توصیه‌هاست بدان گونه که از رقیب انتظار دارند .

براین اساس ضمن استقبال از نظر و دغدغه رئیس جمهور محترم انتظار می‌رود ایشان خود به عنوان توصیه کننده درباره رعایت اخلاق و  قواعد بازی انتخابات، به چند سؤال درباره فعالیت‌های انتخاباتی همکاران خود پاسخ دهند: اینکه معاون اجرایی رئیس جمهور براساس کدام قانون و معیاری همزمان با سمت دولتی خود مسوولیت ستاد انتخاباتی رئیس جمهور را هم به عهده گرفته و مدتی است که کار اصلی ایشان اداره ستاد انتخاباتی آقای روحانی است ؟ ایضاً براساس کدام قاعده و قانونی برخی از اعضای کابینه ازجمله وزیر ارتباطات به هماهنگی و رایزنی با گروه‌های سیاسی مشغولند ؟ آیا اظهارنظرهای تبلیغاتی سخنگوی دولت یا رئیس‌سازمان محیط زیست به نفع آقای روحانی، جزئی از مسوولیت آن‌هاست؟ آیا برخی مشاوران رئیس جمهور، غیر از برگزاری جلسات انتخاباتی و رایزنی‌های سیاسی، مسوولیت دیگری هم برعهده دارند؟ و ...

سوالاتی چند در این زمینه که حتماً در روزها و هفته‌های آینده برتعداد آن‌ها افزوده خواهد شد. یقیناً رعایت اخلاق و قاعده بازی در انتخابات وظیفه همه گروه‌ها و جریانات سیاسی است و در این میان دولت محترم به عنوان مجری و برگزارکننده انتخابات، بیش از دیگران مسوولیت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وای خدای من. ما را بگو خیال کردیم اینا تو این چل سال که تو آبنمک بودن لابد یه چیزی از انقلابی بودن یادگرفتن. نگو فقط نطق مینوشتن و همدیگرو باد میزدن و لبخند ژوکوند تحویل جک استراها میدادن دکترا بگیرن بخندن به ریش هرچی حقوق.