پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۶
۳۹

در خانه سفیر سوئد چه خبر بود؟/ مراسمی شبیه «کوکتل پارتی»!

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 502543
امضای قرارداد تجاری در منزل سفیر سوئد، این تردید را پیش می‌کشد که -خدای نخواسته و با عرض پوزش- مبادا برخی از دولتمردان کشورمان حرف‌های در گوشی! و محرمانه‌ای! داشته‌اند که نمی‌خواسته‌اند به گوش برخی دیگر از مسئولان نظام برسد و آنان را ملزم به پاسخگویی و توضیح کند! ان‌شاءالله که اینگونه نباشد!
در خانه سفیر سوئد چه خبر بود؟/ مراسمی شبیه «کوکتل پارتی»!
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری امروز در کیهان نوشت:

دیروز در اقدامی غیرمنتظره و سؤال‌برانگیز، مراسم امضای قراردادهای تجاری میان ایران و سوئد به جای مراکز رسمی کشورمان در منزل سفیر سوئد برگزار شد. در این مراسم، نخست‌وزیر سوئد و هیئت همراه وی و تعدادی از وزرای کشورمان و معاونان آنها و تنی چند از فعالان اقتصادی حضور داشتند.
 
براساس یک اصل شناخته شده دیپلماتیک، قراردادها و مقاوله‌نامه‌ها و... در مراکز رسمی کشور میزبان امضاء می‌شود و انتقال آن به منزل سفیر کشور میهمان نه فقط با روال جاری و تعریف شده سیاسی مغایرت دارد، بلکه تحقیر کشور میزبان  را نیز به دنبال دارد  و دولتمردان محترم باید توضیح بدهند که با چه انگیزه‌ای به این اقدام تحقیرآمیز تن داده‌اند؟ در این خصوص گفتنی است؛

1- عکس‌های منتشر شده از مراسم مورد اشاره، نشان می‌دهد که خانم‌های عضو هیئت همراه نخست‌وزیر سوئد بدون حجاب در مراسم حضور یافته‌اند و گفته می‌شود نخست‌وزیر و سفیر سوئد برای حضور بدون حجاب این خانم‌ها اصرار داشته‌اند که مراسم در منزل سفیر سوئد انجام بپذیرد! این استدلال صرفنظر از صحت و سقم آن به یک بهانه شبیه است و نمی‌تواند توجیه کننده مراسم مزبور باشد چرا که خانم‌های حاضر در مراسم می‌توانستند مراسم یاد شده را که بیشتر به یک «کوکتل پارتی» شبیه است بدون حضور وزرا و دولتمردان کشورمان در منزل سفیر برگزار کنند. اما سیاستمداران سوئدی می‌دانسته‌اند که، حضور مسئولان بلندپایه دولتی در مراسم یاد شده می‌تواند نشانه بی‌احترامی مسئولان کشورمان به قوانین اسلامی باشد،که اینگونه نیز بوده است!



2- برگزاری مراسم امضای قراردادها در منزل سفیر سوئد، به جای مراکز رسمی و دولتی، می‌تواند این توهم را به دنبال داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران توان حفظ امنیت مراسم را نداشته است و به این علت مراسم در منزل سفیر صورت گرفته است! یعنی القای ناامنی در ایران اسلامی، آنهم در حالی که جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور منطقه و یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. آیا مسئولان دولتی کشورمان با حضور در مراسم یاد شده، آشکارا به ملت ایران و نظام اسلامی اهانت نکرده‌اند؟!

3- امضای قرارداد تجاری در منزل سفیر سوئد، این تردید را پیش می‌کشد که -خدای نخواسته و با عرض پوزش- مبادا برخی از دولتمردان کشورمان حرف‌های در گوشی! و محرمانه‌ای! داشته‌اند که نمی‌خواسته‌اند به گوش برخی دیگر از مسئولان نظام برسد و آنان را ملزم به پاسخگویی و توضیح کند! ان‌شاءالله که اینگونه نباشد!

4- اقدامی مشابه آنچه در منزل سفیر سوئد انجام گرفته است در طول تاریخ، نه فقط در ایران بلکه در هیچ کشور دیگری سابقه نداشته و کشورهای میزبان، اینگونه حرکت‌ها را نقض حاکمیت خود تلقی کرده و هرگز به آن تن نمی‌دهند.

اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان یک نمونه-تأکید می‌شود که فقط یک نمونه- از امضای قرارداد در خانه سفیر یک کشور میهمان را سراغ دارند، لطفاً به آن اشاره کنند و اگر سراغ ندارند - که به یقین ندارند- باید توضیح بدهند که با چه مجوزی دست به تحقیر ملت و نقض حاکمیت ملی زده‌اند؟!

5- و بالاخره؛ دولت یازدهم و دستگاه دیپلماسی آن، با اقداماتی نظیر امضای قرارداد در منزل سفیر، ارسال پیام دیپلماتیک از طریق ایمیل و توئیت و مذاکره در حال قدم زدن و... به این تردید جدی دامن زده است که قصد دارد روابط دیپلماتیک را از میدان و عرصه قابل کنترل و نظارت به عرصه‌های غیرقابل نظارت و بیرون از میدان دید مسئولان عالی‌رتبه‌تر بکشاند! ایمیل و توئیت و قدم زدن و برپایی مراسم رسمی حوزه‌های دولتی در منزل سفیر و... از همین دست روابط دیپلماتیک غیرقابل ارزیابی و نظارت است. نیست؟ اگر هست- که هست- چه کسی و یا کدام قانون چنین اجازه‌ای را به آنها داده است؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این کارها ضمنا نشان میدهد که دیپلماتهای ما خیلی ناشی و ناپخته و نابلد و خودباخته اند.
در حالیکه در تمام دنیا میزبانی یک امتیاز محسوب می شود ولی اینها امتیاز بدیهی را هم به دیگران می فروشند...
Iran, Islamic Republic of
هر چه دولت جمهوري اسلامي ايران صلاح بداند مورد تاييد است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فکر نمی کنم حماقت و رذالت و بی حرمت کردن کشور و میهن صلاح باشد. حسین گفت اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید. اینها اگر میهن پرست نیستند لااقل میهن ستیز نباشند و بگذارند تا موقعیکه کشور دست میهن پرستان بیفتد ویرانه حیثیتی نباشد.
ح
Iran, Islamic Republic of
حرف شما اصولا درست است ولی از اصطلاح میهن پرستی استفاده نکنید. این اصطلاحی بود که در رژیم پهلوی بسیار رویش تاکید می شد و کلا از نظر اعتقادی میهن پرستی شرک است چون غیر از پرستیدن خدا شرک خواهد بود. میهن دوستی بفرمایید صحیح است. در روایات هم داریم که حب الوطن من الایمان یعنی دوست داشتن وطن از ایمان است نه پرستش آن.
Iran, Islamic Republic of
صد البته توضیح شما درست است ! نه تنها قابل قبول بلکه تمام و کمال درست و ارزنده است ؛ امّا وقتی کسی اصولاً دین و ایمان ندارد ، حداقل می تواند کمی غیرت ملّی از خود نشان دهد ...
Canada
پس اون اشخاصی که به پارتی های شبانه حمله میکنند و دستگیر میکنند کدوم گوری بودند؟ حمله و دستگیر ی فقط مال ما و بچه های ماست؟ قدم بعدی چیه؟ عکس گرفتن از بلند کردن گیلاسهای مشروب مثل پادشاه عربستان؟ ! من شاید با حجاب مشکل داشته باشم، ولی بیغرت و وطن فروش نیستم و خاک بر سرم، اگر لعنت به لهو و لهو و خفت مدیران نفرستم! مشکل من شاید حجاب نباشد ولی با خفت و بی قانونی ذالالت بار مدیران کشورم، مشکل اساسی دارم.
Iran, Islamic Republic of
حتی زرشک؟!!
Iran, Islamic Republic of
نیش های باز وزرا گوارای وجود شما
Iran, Islamic Republic of
سياست خارجي و داخلي دولت كاملا مورد تاييد است و در انتخابات آينده دو باره به همه روشن خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
ظرفیت ما بالاست میزان هم رای ملت است ماهم مامور به وظیفه ایم ونه نتیجه.کف خیابون هم نمی ریزیم صبر میکنیم 4سال دیگه هم کوکتل پارتی بروندوبخندند.اسکناس تو چاپ کنند تورم یک رقمی باشه.بالاخره دولت تدبیر است 4سال دیگه هم امید داریم
امید داریم چرخ زندگی چرخید هرطوری بود چرخید .
مجنون تر از انهامن کز بید ثمر خواهم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا این دولت نفهمی را از حد گذرانده است. واقعا به خودمان تشر می زنیم که چه اشتباهی کردیم که به اینها رای دادیم.
محمديان
Iran, Islamic Republic of
شما راي به روحاني ندادي خودت بهتر ميدوني به كي راي دادي راي دهندگان به روحاني راضي هستند و دوباره ايشان را انتخاب خواهند كرد
Iran, Islamic Republic of
رای دهندگان به روحانی هیچ وقت دوباره چنین غلطی را مرتکب نشده و به یک عده خودباخته هتک کننده حرمت ایران و اسلام رای نخواهند داد.
این عده را نمی بخشیم و فراموش نمی کنیم بلاهت های ایشان را.
Iran, Islamic Republic of
من که میدونم به کی رای دادی اینقد فیلم بازی نکن
Iran, Islamic Republic of
آقا رسما از مسئولین زمان اعلی حضرت بخواهید برگردند مملکت را اداره کنند. حداقل این طوری این اسلام و حکومت مسلمین نیست که بدنام می شه بلکه این افتضاحات به اسم یک مشت بهایی تموم میشه. ...
Iran, Islamic Republic of
آره انگار آقایون یاد قبل انقلاب افتادن هوس "کوکتل" کردن.
Iran, Islamic Republic of
کوکتل مولوتوف نداریم اما کفش و دمپایی کهنه فراوون موجوده.
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش این دوره آرای روحانی از آرای باطله هم کمتر خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
همین دیگه ! واقعاً فکر می کنید فقط خودتان به روحانی رأی دادید؟ حالا خواهیم دید...
Iran, Islamic Republic of
حقارت تا کجا تا کی چی دارن اینها چی میخواهید از اینها، ای وای بر ما
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
اگر نظیر این اقدام در سایر کشورها هم وجود داشت، بازهم موجه نبود و نیازمند مجوز و دلیل می بود.
ما مقلد سایر کشورها نیستیم. هستیم؟
Iran, Islamic Republic of
نه. سایر کشورها تقریباً صدی نود دیگه حکومت ندارن.
رسماً مافیا خودش میبره خودش میدوزه.
چارتا پاانداز سیاسی هم میان امضا میکنن میرن.
ایمان که نباشه جادو فراوونه.
Iran, Islamic Republic of
منظورتون کوکتل پارتیه؟ نفهمیدیم چی شد. همین که اینا پارازیت رو بما انداختن برا هفت جدشون بسه. دیگه چیا انداختن بهتون اینبار. پناه بر خدا.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
حتما حین قرارداد شاباش هم دادن.!
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد. باغ پر از غنچه و گل باز شد از گل یخ هم خبری می رسد؟ گل که بی خار اگر راست شد از همه سو صد ضرری می رسد
Iran, Islamic Republic of
وزرا و مسئولین کشور امام زمان!!!!
Iran, Islamic Republic of
عجب عجب عجب به جمال این دولت بی تدبیر که هر دم آبرو می برد
Iran, Islamic Republic of
بدون تردید این ... رفتارهای خائنانه... تأکید میکنم خائنانه داشته و کاملا هم با اطلاع بوده است...
... تربیت شده انگلستان است....
در آینده مشخض خواهد شد که خیانتهای پشت پرده ای علیه اسلام و انقلاب و کشور کرده‌اند
Iran, Islamic Republic of
زمانی تاریخ ازقراردادهای ننگین شاهان قاجار وپهلوی که ابروی ملت رابردندبیان میشدحالادیگربااینکار فکرنمیکنیدروی انهاراسفیدکردید
Iran, Islamic Republic of
حداقل شاهان قاجاریه و پهلوی به انگلیس و آمریکا باج می دادند نه به سوئد !!!!!!
یادآور
Iran, Islamic Republic of
اگر از غم این اقدام تحقیر آمیز و ذلت بار رییس دولت و همه دار و دسته وطن فروش و بی دینش توبه و عذر خواهی کنند باز این ننگ پاک نمیشود چرا که همه موازین ج ا ا را زیر سوال برده اند
وای بحال ما که غیرت دینی و سیاسیمان رنگ باخته
جای نواب ، آیت ، دیالمه و . . . چقدر خالیه !!!
Iran, Islamic Republic of
اعلام کرده اند که قراردادی دران مهمانی منعقد نشده است . بفرمایید که حضور مسئولین در داخل خاک ایران - هرچند صمنزل سفیر سوئدبطور موقت جزو خاک ما نباشد - در یک میهمانی مختلط بنوعی تبلیغ فرهنگ بی تفاوتی نسبت به یکی از اساس ترین چهارچوب های فرهنگی - دینی این کشور است . اگر خارج از کشور بود می گفتیم بسیار خوب حالا عیبی ندارد ولی توجه کنید که حواشی ان به چه گونه ای بوده است . البیته برای من یکی که این اعمال عادی شده است . فکر نکنیم ندیده و نشنیده ام . در اروپا تحصیل کرده و شرق و غرب را دیده ام . لیکن این بساط برایم قابل هضم نیست .
بصیر
Iran, Islamic Republic of
اگر سفیر سوئد به این اقایاندستور میداد که با شلوارک حضور پیدا کنید سه سوته از هم سبقت میگرفتند خدایا این مسولین تا کی میخواهند بفهمند که شهدا خون ندادن تا اقایان از این غلطها نکنند
Iran, Islamic Republic of
حتما توی مراسم از ... و امثال ایشان هم دعوت کرده بودند تا چند تا رقص عربی برایشان انجام بدهند .
Iran, Islamic Republic of
وای بر بی غیرتی وای
Iran, Islamic Republic of
نه حرفای درگوشی رو میشه همونجا تو اروپا هم گفت.
اینا صرفاً جهت دهن کجی به نظامه و بس. یا خودشیرینی برا امت شهیدپرور پیش از انتخابات ; مکر خداست با آنها که با ما مکر کردن سالها.
Iran, Islamic Republic of
خبری نبود. یه نیمچه خیانت به ارزش ها کردن. همچی بفهمی نفهمی. خزنده.
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعیت این است که در میان عده ای از نمایندگان کشور سوئد که به ایران آمدند، تعدادی زن وجود داشت. این زنان که در مراسم مذاکرات دارای حجاب نصفه و نیم بودند. از طرف سایر سیاسیون در سوئد مورد شماتت قرار گرفتند که چرا شما رو سری سر کردید و به قوانین جمهوری اسلامی احترام گذاشتید و لذا آن ها هم برای ابراز شجاعتشان در این میهمانی سیاسی ایدئولوزیک این جنین رفتار کردند.
و دولتی های ما هم که الله اکبر همه در غرب بزرگ شده اند و خیلی به این چیز ها اهمیت نمی دهند.
تازه این اولین بار نیست. مگر نه سفارت هر کشور در کشورهای دیگر جز خاک آن کشور محسوب می شود.
پس چرآ آقای طریف و این خانم موگرینی در اتریش و یا شاید در زنو در سفارت ایران در حالی که موگرینی بی حجاب بود زیر عکس امام نشسته و مذاکره کردند.
پاسخ- برای اطمینان دادن به غربی ها که ما آن قدر ها هم طرفدار دیدگاه های رسمی جمهوری اسلامی که منشعب از افکار امام است. نیستیم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
شرم برشما