جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

خبر جدید درباره معافیت خدمت سربازی

شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب: 502400
معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا، گفت: توانسته ایم با بکارگیری راهکارهایی، هزینه های مربوط به معافیت ها را در سراسر کشور کاهش دهیم.
خبر جدید درباره معافیت خدمت سربازی
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری مهر، معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا، گفت: توانسته ایم با بکارگیری راهکارهایی، هزینه های مربوط به معافیت ها را در سراسر کشور کاهش دهیم.

سرهنگ نجف حمید زاده افزود: از آنجا که رویکرد سازمان وظیفه عمومی، ارائه خدمات بهتر با حداقل هزینه به مشمولان و خانواده های آنان است، لذا این سازمان توانسته با به کارگیری راهکارهایی در فرآیند رسیدگی و طرح کاهش هزینه های مربوط به معافیت ها را در سراسر کشور اجرا کند . 

خبری خوش درباره معافیت خدمت سربازی وی در خصوص نحوه رسیدگی به معافیت پزشکی در بیماری های مشهود، گفت: در بیماری هایی مانند قطع عضو ، معلولیت و... پزشک معاین اولیه در صورت تشخیص و تایید بیماری، پرونده، بدون نیاز به نظریه پزشک متخصص در شورای پزشکی وظیفه عمومی بررسی می شود. 

 حمید زاده از حذف مراحل واکسیناسیون و معاینه اولیه مشمولان متقاضی معافیت های کفالت و موارد خاص خبر داد و افزود: مشمولانی که از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) درخواست معافیت های کفالت و موارد خاص را ثبت کرده اند، بدون نیاز به انجام معاینه اولیه پزشکی و واکسیناسیون، می توانند مراحل معافیت از خدمت را انجام دهند. 

 وی ادامه داد: پس از انجام بررسی های لازم از سوی وظیفه عمومی، مشمولی که شرایط معافیت سربازی را نداشته باشد، در صورت دانشجو بودن، معافیت تحصیلی وی ادامه می یابد و در غیر این صورت می بایست مراحل اعزام به خدمت از قبیل واکسیناسیون و معاینه اولیه را انجام دهد. 

 معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی، خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در مواردی مانند معرفی به بیمارستان خود مشمول و یا اعضای خانواده وی (پدر، برادر ، خواهر و...)، نظر یک پزشک متخصص کفایت کرده و نیازی به انجام معاینه مجدد توسط متخصص دیگر نبوده که این امر منجر به کاهش هزینه های مشمولان و خانواده های آنان می شود. 

 حمیدزاده در خصوص دیگر اقدامات مربوط به کاهش هزینه های خدمت سربازی، گفت: در مواردی که نیاز به معاینات تخصصی خود مشمول و یا خانواده وی باشد، این معاینات در بیمارستان های دولتی و یا مربوط به نیروهای مسلح صورت می گیرد و از ارجاع مشمولان به بیمارستان های غیر دولتی که موجب افزایش هزینه برای آنان می شود، جلوگیری می شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *