پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
استاندار خوزستان:

وزیر نیرو به خوزستان اعزام شد

شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 502301
استاندار خوزستان گفت: با توجه به قطعی برق پیش آمده از ساعات اولیه صبح امروز در برخی شهرهای استان، دولت وزیر نیرو را جهت بررسی موضوع به استان خوزستان اعزام کرده است.
وزیر نیرو به خوزستان اعزام شد



به گزارش جهان نيوز به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز در حاشیه ستاد بحران استان خوزستان با اشاره به اینکه میزان رطوبت در اهواز بالای 97 درصد رسیده است و خاک شدید بوده و مه بر آن سوار شده است، ولی قبلاً خاک همراه با مه نداشتیم، اظهار داشت: مشکلات پیش آمده به دلیل بالارفتن رطوبت در اهواز را بررسی کردیم و روی خطوط انتقال و ایستگاه‌ها سوار و سبب اشکال در عایقی بودن تجهیزات برق شده است.


وی با بیان اینکه برای رفع دغدغه مردم از ساعت 4 صبح امروز مدارس را تعطیل اعلام کردیم، تصریح کرد: وضعیت مه امروز پیشبینی شده بود ولی اینکه چه تعدادی از ایستگاههای برق از مدار خارج میشود که قابل پیشبینی نبود. برای اطلاع‌رسانی نیز این بار ساعت چهار صبح از سوی استانداری اعلام و ساعت 6 صبح نیز از طریق ادارات مختلف، پیامرسانی، سایت و زیرنویس تلویزیون به مردم اطلاعرسانی کردیم.


شریعتی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی براحل این مشکل بسیج شده‌اند، گفت: تقسیم کار شده و تمام دستگاه‌های ذیربط در برق منطقه‌ای به عنوان ستاد بحران حضور داشته باشند. انشاالله آخرین اقدامات را به‌صورت ساعتی به معاونان استانداری گزارش و جلسه مجدد برای بررسی کارها نیز ساعت 13 برگزار می‌کنیم.


وی افزود: در جریان گردوخاک‌های 2 هفته گذشته توانستیم یک سری از پست‌های فوق توزیع برق را شست‌وشو بدهیم ولی خطوط انتقال برقی که 35 هزار کیلومتر است را نتوانستیم شست‌وشو دهیم.


استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در این شرایط بارش باران خوب است، گفت: گرد و خاک بسیار شدید به‌همراه بارندگی خیلی کم را داشتیم که قادر به شست‌وشوی کامل نبودیم و فقط حالت عایقی مقره‌ها را از بین برده بود.
وی با اشاره به اینکه عمده مردم هنوز از منازل خارج نشده بودند که اطلاع‌رسانی را انجام دادیم، گفت: نیروگاه رامین، زرگان، خرمشهر، آبادان و ماهشهر از مدار خارج شده بود.


وی با اشاره به اینکه خط 400 کیلو ولت ما دچار مشکل شده بود، عنوان کرد: یکی از خطوط از روی مقره پاره شده و روی آزادراه اهواز ـ بندرامام افتاده و آن مسیر را هم متوقف کرد و راه بسته شد.


استاندار خوزستان اظهار داشت: اقدامات لازم در این زمینه از زمان امکان شروع شده و اکنون چند واحد از نیروگاه‌های آبادان و خرمشهر وارد مدار شده و به ایستگاه‌ها منتقل شده است. آب پخش‌ها را برای نقاط حساس مثل بیمارستان آماده کردیم و در عین حال آب پخش‌های شهرهای بدون مشکل به شهرهای مشکل‌دار برای کمک به توزیع آب فراخوانده شوند.
وی گفت: در زمینه قطع برق امروز نیز دولت وزیر نیرو را اعزام و برای بررسی موضوع به استان خوزستان سفر میکند. در سفر معاون اول رئیسجمهور درخواست کردم تا این مقره‌ها را با وجود هزینه بالا اصلاح کنند و آقای جهانگیری نیز نسبت به اجرای آن تأکید داشت.


شریعتی عنوان کرد: اینکه تصفیه‌خانه آب اهواز برق زیادی می‌خواهد یعنی 10 مگاوات به اندازه یک نیروگاه ولی در حال تصمیم‌گیری برای ساخت نیروگاه گازی و یا اینکه خرید ژنراتور هستیم تا دیگر با قطع برق آب هم قطع نشود.


وی با بیان اینکه انشاالله کارها به نحوی انجام شود تا مشکلات کمتر برای مردم استان پیش بیاید، تصریح کرد: در عین حال برای ریزگردها نیز برنامه‌های عملیاتی تدوین کردیم و ظرف 2 هفته دیگر احتمالا آن را تصویب و به اطلاع مردم می‌رسانیم.
استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری برای حل مشکل ریزگزدها در استان گفت: در 12 روز اخیر مدام مثل قبل پیگیر ریزگردها بودم و چندین بار برای آن به تهران سفر کردم و حتی همین فردا نیز جلسه نهایی‌شدن کارها را برگزار می‌کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرده که برای ریزگردها حتما باید یک کار عملیاتی شروع و به عنوان یکی از دستورکارهای ستاد اقتصاد مقاومتی باشد و تمام امکانات استان برای حل آن بسیج شود.



 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *