جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دونالد ترامپ به رئیس جمهور چین نامه نوشت

پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 502094
کاخ سفید اعلام کرده که رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای خطاب به همتای چینی خود، بر لزوم «روابط سازنده» بین واشنگتن و پکن تاکید کرده است.
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در حالی که تنشها بین واشنگتن و پکن بر سر برخی اظهارات ضد چینی رئیس جمهور جدید آمریکا ادامه دارد، دونالد ترامپ به همتای چینی خود نامه فرستاده است.

به دنبال اعلام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، او بارها در مصاحبه ها و همچنین توئیتهایش دولت چین را به خاطر «عدم کمک» در قضیه کره شمالی خطاب قرار داده و همچنین سیاستهای اقتصادی پکن را به باد انتقاد گرفته است.

او حتی تا جایی پیش رفته که سیاست اعلامی و عملی آمریکا از سال 1979 در عدم برقراری ارتباط مستقیم با تایوان و در واقع سیاست «چین واحد» را زیر سوال برده است.

حالا خبر رسیده که رئیس جمهور آمریکا نامه ای خطاب به همتای چینی خود نوشته و در آن از تمایلش برای داشتن «روابطی سازنده» بین دو کشور سخن گفته است.

به گفته کاخ سفید، ترامپ روز چهارشنبه(دیروز) در نامه به «شی جینپینگ» بر آمادگی خودش برای کار کردن با رئیس جمهور چین به منظور «ترسیم یک رابطه سازنده» که به نفع هر دو کشوراست، تاکید کرده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در این نامه از پیام تبریک ارسالی رئیس جمهور چین به خاطر پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هم تشکر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *