سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

آیا ترامپ قصد دارد به ایران حمله کند؟

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب: 502036
نه من سرسخت نیستم. من فکر می کنم آنها کاملا به کشور ما بی اعتنایی و بی احترامی می کنند و من این توافق را درک می کنم.
آیا ترامپ قصد دارد به ایران حمله کند؟
به گزارش جهان نيوز ، مهدی محمدی در کانال شخصی  اش در تلگرام نوشت: بخشی از گفت وگوی دانلد ترامپ با بیل اورایلی در 18 بهمن 1395:

بیل اورایلی: شما برخورد با ایران را با تحریم آغاز کردید. اما در عین حال یک ناو هواپیمابر به سمت منطقه به حرکت در آمده است.  

دونالد ترامپ: من هرگز درباره اقدامات نظامی حرف نمی زنم. من همواره از رئیس جمهور اوباما به خاطر این که اعلام کرد می خواهیم به موصل یا جاهای دیگر برویم، انتقاد کردم. آنها اسم و تاریخ را می دادند. من نمی توانم این را باور کنم.  

بیل اورایلی: پس شما در شرایط فعلی برخورد خشنی با ایران نخواهید داشت؟‌  

دونالد ترامپ: نه من سرسخت نیستم. من فکر می کنم آنها کاملا به کشور ما بی اعتنایی و بی احترامی می کنند و من این توافق را درک می کنم. اگر آنها می گفتند بسیار خوب ما اکنون با یکدیگر هستم، با این توافق مشکلی نداشتم اما اکنون وضع دقیقا برعکس است.

مثل این که آنها جسور شده اند. آنها هواپیماهای ما را تعقیب می کنند، دور کشتی های ما را با قایق های کوچک خود می گیرند و به ما احترام نمی گذارند زیرا آنها باور نمی کنند کسی بتواند اینقدر احمق باشد که چنین توافقی با آنها امضا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ترامپ نه. ولی ایالات متدحه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی قصد حمله نظامی به ایران را داشته و دارد. اقداماتی مانند دخالت نظامی برای آزادی گروگانها، حمله به هواپیمای مسافربری، و... در مقاطع مختلف نشاندهنده این قصد است. منتها هر بار این قصد به دلایلی، و از جمله هوشمندی جمهوری اسلامی در ایجاد وضعیتهای نامتقارن، مانع عملی شدن این قصد آمریکا شده است. اکنون به نظر میرسد آمریکاییها با روی کار آوردن دیوانه ای چون ترامپ، میخواهند در اقدامی جنون آمیز به تقابل نظامی با ایران اقدام کنند. اقدامی که فقط محدود به ایران نخواهد ماند و جهان را به کام جنگهای طولانی و خونبار خواهد کشید. البته قصد آمریکاییها از این جنگ، فقط ایران نیست بلکه میخواهند قدرتهایی چون چین و روسیه را نیز تضعیف کنند.