جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
صالحی‌امیری:

اعتراضات به داوری جشنواره فاقداعتبار است

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 502016
وزیر ارشاد از تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به اعتراضات نسبت به داوری جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: برخی اعتراضات فاقد اعتبار بوده و برخی دیگر نیز منشأ بداخلاقی دارد.
اعتراضات به داوری جشنواره فاقداعتبار است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به انتقادها و اعتراض‌ها نسبت به داوری جشنواره فیلم فجر، اظهار داشت: طبیعتاً افرادی که در جشنواره شرکت می‌کنند، فرآیند جشنواره را به رسمیت می‌شناسند و برای آن مشروعیت قائل هستند.

وی افزود: افرادی که وارد مسابقه می‌شوند و سیمرغ می‌گیرند، ابراز رضایت می‌کنند و کسانی که جایزه‌ای نمی‌گیرند به طور طبیعی ممکن است اعلام نارضایتی کنند، ولی باید اذعان کرد که رعایت اصول، عدالت و حقوق تهیه‌کنندگان، کارگردانان و فیلم‌سازان برای وزارت ارشاد مهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در این دوره جشنواره فجر به شدت نسبت به رعایت عدالت، شفاف‌سازی، فرآیند داوری و همچنین هیأت انتخاب حداکثر حساسیت را به خرج داده‌ایم، گفت: از نظر وزارت ارشاد، جشنواره امسال یکی از پرافتخارترین جشنواره‌های پس از انقلاب است.

صالحی‌امیری تصریح کرد: اسم جشنواره سال جاری را «جشنواره امید و نشاط» قرار داده‌ایم و بسیاری از فیلم اولی‌ها در این جشنواره درخشیدند.

وی با تأکید بر اینکه به نظر می‌رسد برخی اعتراضات فاقد اعتبار بوده و برخی دیگر نیز منشأ بداخلاقی دارد، گفت: در این میان برای رعایت حقوق همه افراد، کمیته‌ای را برای رسیدگی به اعتراضات تعیین کردم و نتایج را شفاف اعلام خواهیم کرد.

صالحی‌امیری با بیان اینکه وزیر، وزارت ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در فرآیند داوری هیچ مداخله‌ای نخواهیم داشت و این مهم را خلاف اصول اخلاقی و حرفه‌ای می‌دانیم، خاطرنشان کرد: در این رابطه تاکنون با هیچ یک از اعضای هیأت داوری و در هیچ زمینه‌ای صحبتی نداشته‌ام.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *