جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رایزنی اردوغان و ترامپ درباره تروریسم و ایجاد مناطق امن در سوریه

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 501927
کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان بر حمایت آمریکا از ترکیه به عنوان یک شریک استراتژیک و متحد ناتو تاکید کرد.
رایزنی اردوغان و ترامپ درباره تروریسم و ایجاد مناطق امن در سوریه
به گزارش جهان نيوز ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت، کاخ سفید در بیانیه‌ای با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: دو طرف در این تماس تلفنی بر تعهدات مشترک خود در مبارزه با تروریسم با تمامی اشکال آن تاکید کردند.
همچنین ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی از کمک‌های ترکیه در مبارزه علیه داعش تقدیر و بر حمایت ایالات متحده از ترکیه به عنوان شریکی "استراتژیک" و  متحد ناتو تاکید کرد.
اردوغان در این گفتگوی تلفنی ۴۵ دقیقه‌ای با همتای آمریکایی خود درباره ایجاد مناطق امن در سوریه و دو بحران تروریسم و پناهجویان گفتگو کرد.
وی از ترامپ خواست تا حمایت ایالات متحده از گروه اتحاد سوریه دموکرات را که متشکل از کردها، اعراب و سوری‌ها است متوقف کرده و به ترکیه در مبارزه با سازمان وابسته به فتح‌الله گولن کمک کند.
دو طرف همچنین درباره همکاری نظامی در رقه و الباب در سوریه توافق کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *