جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رضایی در جمع خبرنگاران:

ترامپ در پی فروش سلاح و غارت منطقه

سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 501769
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ترامپ می‌خواهد مشکل اقتصاد آمریکا را حل کند و با این زبان بازیها در پی فروش سلاح و غارت منابع منطقه است.
ترامپ در پی فروش سلاح و غارت منطقه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم،‌  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (سه‌شنبه 19 بهمن) در حاشیه همایش مدیریت جهادی و امنیت ملی در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی اظهار کرد: به ترامپ توصیه می‌کنیم که با عقلای آمریکا مشورت کند و تاریخ درگیریهای این کشور با ایران را مطالعه کند.

وی با بیان اینکه ترامپ نباید بی‌گدار به آب بزند، افزود: برداشت ما این است که آل‌سعود و رژیم صهیونیستی دارند، زیر پای ترامپ پوست خربزه می‌اندازند و وی را وارد درگیری و چالش می‌کنند.رضایی ادامه داد: ترامپ چون می‌خواهد مشکل اقتصاد آمریکا را حل کند و میلیاردها دلار هم در کشورهای عربی خلیج فارس وجود دارد، با این زبان بازیها در پی فروش سلاح و غارت منابع منطقه است. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بهترین واکنش مسئولان ما در برابر تهدیدات آمریکاییها چه می‌تواند باشد؟ گفت: سیاست ما همواره در ابتدا توصیه است و بعد برای اینکه جنگی پیش نیاید، نصیحت می‌کنیم اما اگر آنها بخواهند وارد تهدید شوند، دفاع جانانه‌ای کرده و آنها را پشیمان می‌کنیم. 

رضایی افزود: تهدیدهای ترامپ را جدی نمی‌دانیم البته وی با اوباما تفاوت دارد. کسانی که زبان اوباما را می‌فهمیدند، ممکن است زبان ترامپ را نفهمند اما ما متوجه هستیم که ترامپ استعدادی دارد که می‌توانند وی را به سمت جنگ بکشاند. امیدواریم این اتفاق برای منطقه نیفتد و ناامن نکند و همچنان صلح و آرامش در منطقه باشد.وی درباره بحران سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی از ابتدای مسئله سوریه، در پی راه‌حلهای سیاسی بوده و هر نوع راه نظامی را محکوم و به ملت سوریه در دفاع از خودش کمک کرده است. 

رضایی با بیان اینکه مسئله سوریه از طریق جنگ و درگیری پیش نمی‌رود، تصریح کرد: مسئله سوریه از طریق دیپلماسی و گفت‌وگو می‌تواند پیشرفت داشته باشد و پیشرفتهای خوبی میان ما و روسیه و ترکیه به وجود آمده است.وی افزود: امیدواریم همانطور که مسئله سوریه با مقاومت به نتیجه رسید، در مساله دیپلماسی انقلابی هم ملت سوریه آرامش بیشتری پیدا کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *