جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

راه‌اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب: 501658
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات کشور تا پایان دولت خبر داد.
راه‌اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی دقایقی پیش در ویژه برنامه دهه فجر ترمه و ترنج در سمنان اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات اقدامی بود که هم در برنامه چهارم و هم در برنامه پنجم توسعه کشور به دولت و وزارت ارتباطات تکلیف شده بود.

وی با اشاره به تأکیداتی که در حکم مقام معظم رهبری برای شورای عالی فضای مجازی به موضوع شبکه ملی اطلاعات شده بود خاطرنشان کرد: اما تا پیش از دولت یازدهم این مهم بر زمین مانده بود؛ اما دولت یازدهم بررسی کرد و دید که عجب پیشنهاد و کار بزرگی برای کشور و مردم است؛ بنابراین این مهم در اولویت برنامه‌های ما قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه اجرای زیرساخت شبکه ملی اطلاعات حدود 2 سال زمان برد عنوان کرد: پس از تأمین و فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم، فاز نخست شبکه ملی اطلاعات به نام «استقرار» در هفته دولت رونمائی شده و از آن به بعد به دنبال کامل کردن شبکه ملی اطلاعات کشور رفتیم.

واعظی با اشاره به اینکه فاز دوم شبکه ملی اطلاعات به نام «رشد» امروز با حضور شرکت‌های مختلفی فعال  در این زمینه رونمائی شد ابراز امیدواری کرد که قبل از پایان دولت یازدهم، فاز سوم این پروژه مهم ملی به نام «بلوغ» شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اهداف اجرای این پروژه مهم بیان کرد: فکر می کنیم اگر کشوری که مردم آن توانایی را دارند تا بسیاری از نیازمندی های خود را خودشان برطرف کنند؛ این مهم باید اتفاق بیفتد و در واقع هدف اول ما از این مهم این بود که بتوانیم از این طریق در داخل کشور ایجاد شغل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته بیش از 50 تا 60 هزار شغل برای کشور در این زمینه ایجاد شده است خاطرنشان کرد: در نظر داریم که در سال آینده بیش از 120 هزار شغل جدید در کشور از این موضوع ایجاد کنیم.

واعظی با اشاره به اینکه در یک‌سال گذشته در حوزه آی.تی.سی 100 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است بیان کرد: از این پس برای ایجاد اتغال در این حوزه می‌خواهیم به شهرستان‌ها رفته و در سراسر کشور از این طریق رونق کسب‌وکار ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه مصرف فضای مجازی و اینترنت در کشور بالا رفته است خاطرنشان کرد: بدون شک تولید محتوا و خدمات در داخل کشور، ما را از اینترنت خارجی بی نیاز می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تعرفه اینترنت ملی نصف تعرفه اینترنت بین‌الملل است تأکید کرد: در عین حال در اینترنت بین‌الملل محدودیت در سرعت وجود دارد؛ اما برای شبکه ملی اطلاعات هیچ محدودیتی در سرعت نداریم و انواع و اقسام فعالیت‌ها قابل اجراست.

واعظی با اشاره به کیفیت بالای اینترنت ملی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند که سرعت و کیفیت بالا باشد و ما نیز بر اساس همین اصل زیرساخت‌های اطلاعات و راه اندازی دیتاسنترها را از تهران به نقاط مختلف تقسیم کردیم تا شاهد افزایش کیفیت باشیم.

وی با بیان اینکه در گذشته همه امکانات ارتباطاتی در تهران و شهرهای بزرگ کشور تجمیع شده بود گفت: کاهش شکاف دیجیتالی که بین تهران و دیگر شهرهای کشور به وجود آمده بود یکی دیگر از اهداف این مهم بود و بر این اساس و به منظور تحقق عدالت، تجهیزات ارتباطاتی در نقاط مختلف کشور توزیع شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه توجه به روستاها از اولویت‌های این وزارتخانه برای ارائه خدمات بوده است خاطرنشان کرد: در وزارت ارتباطات، بررسی کردیم که چه شهرهایی در گذشته مورد بی مهری قرار گرفتند و ما آن شهرها را اولویت خدمت‌رسانی قرار دادیم.

واعظی با اشاره به اینکه سه موضوع به عنوان دستورالعمل دولت به همه وزارتخانه‌ها مورد تأکید قرار گرفته است اظهار داشت: رونق کسب و کار، ایجاد اشتغال و بردن امکانات به روستاها سه توصیه مهم دولت به همه وزارتخانه‌ها بود و در همین راستا در سه سال اخیر به 23 هزار روستا اینترنت ارائه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *