جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
صدایم را که برای کاستا بالا بردم، همه چیز درست شد

پتانسیل‌ آدمکشی‌ هم‌ دارم!

جوجه اردک زشتی بودیم که قو شدیم
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 501576
سرمربی تیم فوتبال چلسی ماجرای درگیری‌ با مهاجم اسپانیایی تیمش و اینکه تیمش چطور از یک جوجه اردک زشت به یک قوی زیبا تبدیل شد.
پتانسیل‌ آدمکشی‌ هم‌ دارم!
روزها بر وفق مراد آنتونیو کونته می‌گذرد. تیم او از روزهای جنجال‌سازی رسانه‌ها در مورد درگیری این مرد ایتالیایی با دیه‌گو کاستا فاصله گرفته و حالا با تمام سرعت به سوی قهرمانی می‌تازد. برد قاطع این هفته برابر آرسنال در ورزشگاه استمفوردبریج هم گام بلند دیگری بود که مردان کونته را به قهرمانی نزدیک‌تر کرد اما اینکه چه شد که اختلافات میان او و مهاجم اسپانیایی تیمش حل شد، برای بسیاری از خبرنگاران سؤال بود که سرمربی چلسی سرانجام آن را توضیح داد.

کونته که برای تماشای بازی تیم سابقش یوونتوس برابر اینتر در دربی ایتالیا به تورین سفر کرده بود، در حاشیه این بازی گفت‌وگویی با شبکه اسکای اسپورت انجام داد و در آن درباره زندگی‌اش در لیگ برتر توضیح داد.
کونته اول از همه درباره حرکت عجیبی که در بازی شنبه شب چلسی برابر آرسنال انجام داد – زمانی که پشت یقه کاپشن دستیارش آنجلو آلسیو را گرفت تا او را از روی نیمکت بلند کند، اشاره کرد.



او با خنده پاسخ داد: من زمانی که ببینم چیزی مطابق میلم پیش نمی‌رود، پتانسیل کشتن هر شخصی را دارم. آن موقع هم عصبانی بودم چون قرار بود که کانته برگردد و جای موزس را پر کند، کسی که رفته بود تا ششمین بازیکن آرسنال را روی یک ضربه کرنر مهار کند. او اما این کار را انجام نداد و من آلسیو را بیرون کشیدم تا این موضوع را به کانته گوشزد کند. آلسیو دست راست من است و متأسفانه سال‌هاست که دارد قربانی ابراز خشم من می‌شود.

کونته ادامه داد: کانته بازیکنی خارق‌العاده است و کیفیت بازی تیم‌ ما را بالا می‌برد اما او هنوز در برخی از حوزه‌ها مانند بازی‌سازی باید پیشرفت کند. پاس‌های اول او هم همیشه در عرض است و لازم است که پاس‌های طولی هم بدهد. من هم درست مانند او بودم و به همین دلیل شرایطش را درک می‌کنم. او واقعاً بازیکن خوبی است که همیشه به هم‌تیمی‌هایش کمک می‌کند. او برای ما خریدی فوق‌العاده بود اگرچه گاهی اوقات در مسیر رسیدن به دروازه خسته می‌شود. او هنوز جوان است و می‌تواند پیشرفت کند.



چلسی از زمانی که سیستم بازی‌اش را به 3-4-3 تغییر داده توقف ناپذیر شده است. کونته در این باره هم گفت: من چشم بسته به کاری که انجام می‌دهم ایمان دارم. ما سه بازی اول‌مان در این فصل را هم بردیم اما من عملکرد تیمم را دوست نداشتم. زمان حساسی بود اما دراماتیک نبود. با توجه به فصل گذشته زمانی که چلسی عملاً همین بازیکنان را داشت، اینکه فوراً از یک جوجه اردک زشت به یک قو تبدیل شوید، امکان پذیر نیست اما ما در نهایت این کار را انجام دادیم و تعادل را در تیم‌مان حفظ کردیم. ایمان چشم بسته من به کارم به ما کمک کرد و من در این مسیر مجبور شدیم تصمیمات مهمی بگیرم.

با حاشیه امنیتی 9 امتیازی در صدر جدول آیا کونته می‌تواند تیمش را قهرمانی لیگ برتر بداند؟ او در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: الان هیچ تیم خاصی نیست که مرا بیشتر از سایر تیم‌ها بترساند. تجربه‌ای که از دوران بازیگری‌ام دارم هم به من کمک می‌کند. من قهرمان لیگ قهرمانان شده‌ام اما تجربه شکست در فینال‌ها را هم دارم اما آن تجارب به من برای کسب پیروزی انگیزه بیشتری دادند. برای صحبت کردن از قهرمانی ما هنوز زود است و هر اتفاقی تا پایان فصل ممکن است رخ دهد. به وضعیتی که خود ما در این فصل داشتیم نگاه کنید. اول فصل مشکل داشتیم اما وضعیت‌مان زیر و رو شد. باید آرامش‌مان را حفظ کنیم. این هفته منچسترسیتی، سوانزی را دو دقیقه به پایان شکست داد و من ترجیح می‌دادم که آن بازی هم مساوی تمام می‌شد.

در دربی لندن ادن ازار، هافبک هجومی بلژیکی چلسی با یک حرکت انفرادی زیبا از میانه میدان با گذر از سد چند مدافع و دریبل دو بازیکن پیش رویش، گل دوم برد 3 بریک آبی‌ها را زد. سرمربی ایتالیایی چلسی در تمجید از ستاره تیمش عنوان کرد: او استعدادی باور نکردنی دارد و واقعاً در فاز‌های مختلف بازی، تعادل ما را حفظ می‌کند.



کونته در نهایت به سؤالی درباره درگیری جنجالی ماه گذشته‌اش با دیه‌گو کاستا اشاره داشت که به سبب آن این مهاجم اسپانیایی چند بازی نیمکت‌نشین شد.

او درباره آن اتفاق که البته ختم به خیر شد، گفت: من با او خیلی رک و راست حرف زدم و صدایم را برایش بالا بردم و او همه حساب کار دستش آمد. حالا اما همه چیز بی‌عیب و نقص است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *