جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
واشنگتن پست:

ایران اکنون قوی‌تر از 40 سال گذشته است

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 501525
روزنامه واشنگتن پست با اشاره به راهبرد ترامپ برای افزایش فشار علیه ایران هشدار داد ایران اکنون قوی‌تر از هر زمان دیگری در 40 سال گذشته است.
ایران اکنون قوی‌تر از 40 سال گذشته است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد که علیه ایران فشار بیاورد اما ایران اکنون قویتر از هر زمان دیگر است.این گزارش افزود: ترامپ نظر جهان عرب را برای مواضع سخت علیه ایران جلب کرده است اما این ریسک نیز وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران اکنون قویتر از هر زمانی طی 40 سال گذشته است.

دونالد ترامپ با هشداری که هفته گذشته داد و گفت که ایران را در مدار توجه قرار داده است نشان داد که قصد دارد از سیاستهای باراک اوباما فاصله بگیرد و بحث تنش زدایی میان تهران-واشنگتن که بعد از حصول توافق هسته‌ای به میان آمده است، را تحت شعاع قرار داد.

واشنگتن پست افزود: بسیاری در منطقه اکنون پیش بینی می‌کنند که شرایط میان ایران و آمریکا به دوره تنش جورج بوش عقب گرد کند؛ زمانیکه اقدامات تهران و واشنکتن منجر به یک جنگ در سایه در عراق شد، تنش بین شیعه و سنی را در سطح منطقه خاورمیانه گسترش داد و اسرائیل متحد کلیدی آمریکا را درگیر یک جنگ سخت با حزب الله متحد ایران در لبنان کرد.

این گزارش نوشت؛ درحال حاضر آمریکا با یک ایران به مراتب قویتر روبرو است، کشوری که از آشوبهای 6 سال گذشته در جهان عرب استفاده کرده و پیوسته تواناییها و قابلیتهای نظامی خود را توسعه داده است.

نیکلاس هراس تحلیلگر مرکز امنیت آمریکای جدید در این باره می‌گوید: به منظور مقابله با ایران و یا افزایش فشارها علیه این کشور ممکن است خودتان را در یک نزاع گسترده بیابید؛ که برای اقتصاد جهانی مخرب تر از آن است که متحدان آمریکا و یا افکار عمومی داخل آمریکا تاب تحمل آن را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *