جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۶

​پرده‌ای دیگر از نمایش جدید اصلاح‌طلبان در پسا هاشمی!

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 501505
تقلّاهای اصلاح‌طلبان مبنی بر «ارتباط مستقیم با رهبر انقلاب» در یکی از اهداف خود قصد بازگشت به سپهر سیاسی اما بدون عذرخواهی و و توبه دارد.
​پرده‌ای دیگر از نمایش جدید اصلاح‌طلبان در پسا هاشمی!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، محمدرضا تابش، نماینده مجلس و عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به تازگی در یک گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا ضمن اشاره به موضوع ردّ صلاحیت رییس‌جمهور برای انتخابات دوره بعد اظهار کرده است: 
«در هر صورت سخنگوی شورای نگهبان هم اشاره‌ای به این مسئله داشته است؛ اساساً ردّ صلاحیت رییس‌جمهور مستقر در آستانه رقابت‌های انتخاباتی دوره بعد، بی‌سابقه است. با این حال حتی اگر برخی اعضای شورای نگهبان چنین قصد و انگیزه‌ای هم داشتند، این مشکل با هدایت مقامات عالی‌رتبه نظام مرتفع شده است.»

*این اظهارات در حالی بیان می‌شوند که جریان سیاسی خاص طی روزهای پس از درگذشت مرحوم هاشمی، انگاره‌ای را با مزاج «ضرورت ارتباط مستقیم گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب با مقام معظم رهبری» مطرح کرده‌اند.
پیش از این، حسین مرعشی طی اظهاراتی در روزنامه آرمان امروز گفته بود: در شرایط کنونی رهبر معظم انقلاب تنها شخصیتی هستند که از نسل یاران نزدیک حضرت امام(ره) هستند. در نتیجه اگر تا دیروز آیت‌ا... هاشمی به نیابت از نظام با برخی از گروه‌های سیاسی در ارتباط بود و حلقه اتصال این گروه‌ها به نظام سیاسی تلقی می‌شد، امروز تنها شخصیتی که می‌تواند این خلأ را پر کند رهبری انقلاب است. به همین دلیل درخواست این است که مسئولیت‌های مدنی و سیاسی آیت‌ا... هاشمی از این پس به حوزه رهبری نظام منتقل شود و مقام معظم رهبری در صورت صلاحدید در این زمینه تدبیر لازم را اتخاذ کنند. در شرایط کنونی بخشی از گروه‌های سیاسی تقاضا دارند که پس از رحلت آیت‌ا... هاشمی ارتباط این گروه‌ها به صورت مستقیم با مقام معظم رهبری برقرار شود.

در همین راستا، شخص آقای تابش نیز به تازگی در صحبت‌هایی که روزنامه شرق آنها را منتشر کرد در همین رابطه تأکید کرده بود: باید تلاش کنیم ارتباط نزدیک با رهبری اتفاق بیافتد؛ چراکه این عدم ارتباط برای ما ضعف و خلأ است و از آن طرف باعث سوءاستفاده جریان رقیب می‌شود. 

او در پاسخ به این سؤال که آیا فرد خاصی قرار است این ارتباط را ایجاد کند یا اصلاح‌طلبان برنامه خاصی برای برقراری چنین ارتباطی دارند، گفته بود: «این تقاضا از سوی گروه‌ها و طیف‌های مختلف اصلاح‌طلب خدمت ایشان ارائه شده است، ان‌شاءالله که مورد پذیرش قرار گیرد و مکانیسم آن را نیز باید خود ایشان تعیین کنند که به چه صورتی باشد».
در این راستا بیان این نکته ضروریست که مقام معظم رهبری عنداللزوم دیدارهایی را با برخی چهره‌ها یا نمایندگان گروه‌های سیاسی داشته و دارند که دیدار ایشان با نمایندگان نامزدها در سال 88 و یا دیدار معظم‌له با سه تن از اصلاح‌طلبان (جهانگیری، انصاری و موسوی لاری) در سال 91 قابل اشاره است.

اما این دیدارها هرگز رافع وظایف و تکالیف مختلفی که بر ذمه گروه‌ها و چهره‌های سیاسی و اجرایی کشور هستند، تلقی نشده و نمی‌شوند.
کما اینکه همه می‌دانیم اصلاح‌طلبان همچنان بواسطه مواضع خود در سال 88 مورد انتظار عذرخواهی رسمی و علنی هستند اما همچنان از این کار استنکاف می‌کنند.

از طرفی این امتناع از عذرخواهی نوعی طرد شدگی در سپهر سیاسی کشور را بر چهره جریان سیاسی خاص عارض کرده است که به نظر می‌رسد تقلّاهای اشاره شده مبنی بر «ارتباط مستقیم با رهبر انقلاب» در یکی از اهداف خود قصد بازگشت به سپهر سیاسی اما بدون عذرخواهی و و توبه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان آگاه به به مسائل زمان و مكان مي باشند و سياستهايشان كاملا آگاهانه است
رضا
Iran, Islamic Republic of
به قول بلوتوث كبير : بله مستشار!
Iran, Islamic Republic of
اره خوب خیلی اگاه هستند دقیقا می دانند کی و چه زمانی به کنگره و ترامپ نامه تحریم بنویسند یا بیان بیرون ساندویچ بخورند
Iran, Islamic Republic of
اره خوب خیلی اگاه هستند دقیقا می دانند کی و چه زمانی به کنگره و ترامپ نامه تحریم بنویسند یا بیان بیرون ساندویچ بخورند
سلمان
Iran, Islamic Republic of
همین آگاهی ایشان بود که به دروغ تقلب در انتخابات را مطرح کردند و باعث ریختن خون مردم ایجاد اختلاف در خانواده ها و جامعه و امیدوار کردن دشمن به نظام شدند
برای فردای قیامت جوابی هم دارند ؟
هه
Iran, Islamic Republic of
شما برای 8 سال به فلاکت کشیدن مردم در اقتصاد جوابی دارید ایا
ایا برای ده ها تحریم و سند پاره ای که اعلام کردید جوابی دارید ایا برای ان 2 میلیارد دلاری که بردن جوابی دارید