کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تیر ترامپ بازهم به سنگ خورد

17 بهمن 1395 ساعت 14:17

وزارت دادگستری آمریکا با ارائه لایحه فوری استیناف خواستار تجدیدنظر در حکم قاضی فدرال ایالت واشینگتن که دستور ترامپ را لغو کرده بود شد، اما دادگاه تجدیدنظر در سان فرانسیسکو بامداد یکشنبه اعلام کرد دو طرف باید تا عصر دوشنبه مستندات بیشتری ارائه کنند.


به گزارش سرویس سیاسی جهان نیوز به نقل از آخرین خبر، بنا بر اعلام رادیو آمریکا، شامگاه شنبه وزارت دادگستری این کشور با ارائه لایحه فوری استیناف خواستار تجدیدنظر در حکم قاضی فدرال ایالت واشینگتن که دستور ترامپ را لغو کرده بود شد، اما دادگاه تجدیدنظر در سان فرانسیسکو بامداد یکشنبه اعلام کرد دو طرف باید تا عصر دوشنبه مستندات بیشتری ارائه کنند.

طبق اعلام این رسانه، شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر در سانفرانسیکو در بیانیه‌ای گفته است: «درخواست‌ تجدیدنظر برای به قوت خود باقی ماندن این فرمان دولتی به صورت اضطراری رد شده است».

یک قاضی فدرال در ایالت واشینگتن آمریکا، شامگاه جمعه با بررسی شکوائیه دادستانی ایالتی واشینگتن، دستور اجرایی رییس‌جمهوری آمریکا دایر بر منع موقت ورود شهروندان هفت کشور از جمله ایران به خاک آمریکا را «به طور موقت در سراسر آمریکا» متوقف کرد.

پس از این اقدام وکلای وزارت دادگستری آمریکا در شکایتی با استدلال به اینکه حکم قاضی واشنگتن یک نوع زیاده‌روی است و انتقاد از فرمان فرمانده کل قوا خواستار تجدید نظر در این رابطه شده بود.

این حکم باعث عصبانیت ترامپ شد تا وی در توئیتی بنویسد: «نظر این به اصلاح قاضی که از اساس در اجرای قانون در کشورمان اخلال می‌کند، مضحک است و لغو خواهد شد».

با اینحال علیرغم آنکه کاخ سفید خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شده بود، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا به خطوط هواپیمایی این کشور اعلام کرد که پرواز مسافران از هفت کشور مذکور بر اساس قوانین قبل از صدور فرمان اجرایی ترامپ می‌باشد.


کد مطلب: 501420

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/501420/تیر-ترامپ-بازهم-سنگ-خورد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com