جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
تصمیم کی روش وتو شد؛

تاج: پرسپولیسی‌ها به تیم ملی دعوت می‌شوند!

يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 501413
رییس فدراسیون فوتبال پس از اظهارات کارلوس کی روش درباره ملی پوشان پرسپولیس، جلوی سرمربی تیم ملی ایستاد و اعلام کرد این بازیکنان در اردوهای بعدی دعوت خواهند شد!
تاج: پرسپولیسی‌ها به تیم ملی دعوت می‌شوند!
به گزارش جهان نيوز، کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ دیگر مانند گذشته رابطه دوستانه ای ندارند؛ آن روزهایی که برانکو به تمرین تیم ملی می رفت و خوشحال و خندان با کی روش عکس یادگاری می گرفت و کی روش به دوستی اش با سرمربی کروات افتخار می کرد، به دست فراموشی سپرده شده و حالا کار به جایی رسیده که ترکش های درگیری لفظی این دو مربی به بازیکنان پرسپولیس خورده است. 

همه چیز از اردوی امارات تیم ملی آغاز شد؛ اردویی که سرآغاز حاشیه های جدید برای تیم ملی فوتبال بود. درست چند ساعت بعد از اینکه ملی پوشان پرسپولیس همراه با سایر اعضای تیم ملی ایران را به مقصد امارات ترک کردند، برانکو در مصاحبه ای کوبنده به کی روش تاخت و تهدید کرد اگر تیمش در لیگ و آسیا نتایج مناسبی نگیرد، مقصرش کی‌روش است. او یک جمله غیرمنتظره نیز بر زبان آورد که حالا دستاویزی برای بهانه های سرمربی تیم ملی شده است:«ملی پوشان پرسپولیس وقتی از اردوی تیم ملی برمی گردند، 2 تا 3 کیلوگرم اضافه وزن دارند!».

این حرف ها شروع جنگ دو مربی موفق خارجی فوتبال ایران بود؛ کی روش طبق معمول واکنشی غیرمنتظره داشت و عذر ملی پوشان پرسپولیس را خواست. آنها به ایران برگشتند و سپس بیانیه های تکراری سرمربی تیم ملی آغاز شد. کی روش مدام به برانکو حمله می کرد و او را «دروغگو»، «حسود»، «غیرقابل احترام»، «ضعیف» و ... خواند. مصاحبه های دو طرف ادامه پیدا کرد تا اینکه دیروز مربی پرتغالی آب پاکی را روی دست برانکو و شاگردانش ریخت.

کی روش ضمن احترام به بازیکنان ملی پوش پرسپولیس صراحتا اعلام کرد آنها دیگر به تیم ملی دعوت نمی شوند؛ البته این دیالوگ های کی روش با طعنه هایی به برانکو همراه بود تا مشخص شود چنین تصمیمی را به خاطر رفتارهای سرمربی پرسپولیس گرفته است. کی روش گفت: «قطعا برنامه های ما عواقبی جدی برای تیم‌ملی و یکسری از بازیکنان دارد چون برخی از آنها نمی‌توانند به تیم‌ملی ملحق شوند.پرسپولیس باشگاه بزرگی است و احترام زیادی برای این تیم قائلم. رنگ لباس پرسپولیس به رنگ منچستریونایتد است و من این تیم را دوست دارم! بازیکنان پرسپولیس را به این دلیل نمی‌توانیم دعوت کنیم چرا که آن‌ها 3 کیلو بالاتر از حد استاندارد دارند. ما می‌خواهم با قطر بازی کنیم و نمی‌توانیم در شرایطی بازیکنان را به میدان بفرستیم که 3 کیلو بیشتر از حد استاندارد دارند.»

این صحبت ها در آستانه دیدار حساس پرسپولیس مقابل تراکتورسازی با انتقادهای زیادی از سوی پیشکسوتان این باشگاه مواجه شد؛ نفراتی مانند علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، مهرداد میناوند و... نسبت به تصمیم کی روش موضع گرفتند. برانکو اما فعلا ترجیح داد قبل از بازی با تراکتورسازی سکوت کند تا حاشیه ای برای تیمش ایجاد نشود.

با تمام مسائل موجود اما مهدی تاج صبح امروز در اظهاراتش جلوی سرمربی خود ایستاد و در عین ناباوری خبر از حل مشکلات برای دعوت ملی پوشان پرسپولیس داد. 

تاج در این باره گفته است: «از همه ظرفیت های باشگاه ها برای صعود به جام جهانی استفاده می کنیم. چرا  که پرسپولیس با میلیون ها هوادار، همیشه حامی تیم ملی فوتبال  بوده است. همچنین پیگیری می کنیم که برنامه های قبلی تیم ملی در دور دوم همانند دور اول باشد و اردوها و مسابقات دوستانه ای را نیز در نظر خواهیم داشت.»

به نظر می رسد رییس فدراسیون فوتبال نمی خواهد اجازه دهد جنجال های ایجاد شده میان کی روش و برانکو ادامه دار باشد. شاید در روزهای آینده اتفاقات جدیدی در این باره رخ بدهد، اتفاقاتی که منجر به دعوت ملی پوشان پرسپولیس شود. البته تجربه نشان داده وقتی کی روش با فردی درگیری پیدا می کند، دیگر خبری از رابطه دوستانه میان آنها نخواهد بود؛ آیا تاریخ درباره برانکو هم تکرار می شود؟!
منبع ورزش سه
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *