سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۴
۵

عربستان هم برای ایرن گزینه روی میز گذاشت

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب: 501335
عسیری در ادامه اظهارات خصمانه خود گفت: ایران باید از دخالت در امور عراق، سوریه و یمن دست بردارد و به مرزهای خود بازگردد.
عربستان هم برای ایرن گزینه روی میز گذاشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از "الخلیج آنلاین"، احمد عسیری مشاور وزیر دفاع عربستان و سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی در اظهاراتی تحریک‌‌آمیز، جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور کشورهای همسایه متهم کرد.
 
 مشاور وزیر دفاع عربستان در گفتگو با بی بی سی از جامعه جهانی خواست که استراتژی جدیدی برای تعامل با ایران وضع کند.
 
عسیری در ادامه مدعی شد که تهدید ایران برای منطقه خطرناک است. وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی علیه ایران انجام می‌شود گفت: همه گزینه‌ها روی میز است.
 
 سخنگوی ائتلاف سعودی در ادامه اظهارات خصمانه خود گفت: ایران باید از دخالت در امور عراق، سوریه و یمن دست بردارد و به مرزهای خود بازگردد و اگر واشنگتن در این زمینه موضع‌گیری کند، اهمیت بسیار زیادی دارد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا هرگونه بحران در روابط با ایران، درگیری‌های منطقه خاورمیانه را تشدید می‌کند گفت: این بحران‌ها اساسا وجود دارد.
 
گفتنی است که این تهدیدها و اتهام زنی های سعودی در پی تماس تلفنی شاه عربستان با ترامپ رئیس جمهور آمریکا صورت می گیرد.
 
در تماس تلفنی اخیر ترامپ با شاه سعودی، لحن رئیس جمهور آمریکا در قبال کشورهای عربی کاملا تغییر کرد و لحن تهدید آمیز واشنگتن علیه ایران افزایش یافت. ولی واشنگتن مدعی است که این تهدیدی ها ناشی از آزمایش موشکی  می باشد که توافق هسته ای ایران و قوانین سازمان ملل را نقض می کند.
 
شواهد نشان می دهد که عنوان توافق های صورت گرفته در تماس تلفنی اخیر ترامپ با شاه سعودی، دشمنی با ایران و همپیمانانش در منطقه است و در مقابل، عربستان تأمین مالی زیرساخت هایی را عهده دار خواهد شد که ترامپ وعده آن را داده بود تا بدین ترتیب آمریکا مجددا به عظمت خود دست یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
غلط کرده
محسن تهران
Iran, Islamic Republic of
آب که سر بالا بره ، قورباغه ابو عطا میخونه ! ! این خاندان سعودی که از پس جوانان پابرهنه اما شجاع و دلاور یمن عاجز مانده میخواد با دم شیر بازی کنه ! ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگو توست ....
Iran, Islamic Republic of
شما حق اظهار نظر ندارید، وظیفه شما فقط پول خرج کردن است، آن هم به دستور اربابتان آمریکا، پس لطفا" خفه شوید و چکتان را بکشید.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اي مگس عرصه سيمرغ نه جولنگه توست
عرض خود داري و زحمت ما ميداري
عربستان كه سهله، اربابش آمريكا هم هيچ غلطي نمي تواند بكند.
Iran, Islamic Republic of
همین الان بر میگردیم ، با این حرفهایتان ترس بر ابعاد وجودمان رخنه کرد. بخدا که منتظر یک گوشه نگاه از جانب رهبرمان هستیم تا طومارتان را در هم بپیچیم. ارباب آمریکایی تو هم همچین افاضاتی چندین سال است میکند. طبیعی است تو هم همچین افاضاتی کنی.