سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

مطمئنم پرسپولیس 10برابر تراکتورسازی بدهی دارد

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب: 501333
مدیرعامل اسبق باشگاه تراکتورسازی گفت: «شکایتی که باعث این اتفاق شده مربوط به حمزه یونس می باشد که ظاهرا قراردادی دو میلیاردی با باشگاه داشته و مربوط به سال قبل می باشد.»
مطمئنم پرسپولیس 10برابر تراکتورسازی بدهی دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از هوادار ، باشگاه تراکتورسازی تبریز در آستانه بازی حساس مقابل پرسپولیس با یک شوک بزرگ روبرو شد و زمانی که قصد داشت ITC سجاد شهباززاده مهاجم جدید خود را از طریق سیستم TMS دریافت نماید با خبر محرومیتش از نقل و انتقالات زمستانی مواجه شد.
 
به این ترتیب این باشگاه نه تنها نتوانست سجاد شهباززاده را جذب کند بلکه بایستی قید سه خرید زمستانی خود به نام های امید عالیشاه، هاشم بیگ زاده و احمد نوراللهی را بزند که این مساله می تواند یک ضربه بزرگ به سرخ پوشان تبریزی وارد کرده و آنها را از کورس قهرمانی با پرسپولیس کنار بزند.
 
با توجه به اینکه محرومیت باشگاه تراکتورسازی از نقل و انتقالات متوجه شکایت بازیکنان خارجی سابق این تیم به فیفا می شود، سراغ محمدحسین جعفری مدیرعامل اسبق این باشگاه رفتیم تا ببینیم وی چه نظری در این مورد دارد:
 
 
* در طول مدیریت من حتی یک بار کسر امتیاز باشگاه را تهدید نکرد
بنده زمانی که باشگاه را تحویل گرفتم، یک سری بدهی ها وجود داشت و مدیر قبلی یک لیست از بدهی هایی که به بازیکنان خارجی و داخلی از سال های قبل وجود داشت برجای گذاشته بود که مربوط به سال های قبل بودند.
 
من به عنوان مدیرعامل وقت تراکتورسازی در آن دوران موظف بودم که این بدهی را پرداخت نمایم و در طول سه سالی که در این پست بودم حتی یک بار نیز کسی نشنید که کسر امتیاز یا محرومیتی باشگاه تراکتورسازی را تهدید کند. البته شکایت هایی هم بودند که ما با دعوت از شاکیان با آنها توافق کرده و رضایت شان را بدست می آوردیم.
 
ما بر اساس مصوبه هیات مدیره باشگاه بازیکنانی را جذب کردیم و طبق توافق نیز مبالغ آنها را پرداخت کردیم و زمانی که من جدا شدم بیست درصد پایان فصل بایستی به بازیکنان پرداخت شده و با آنها تسویه حساب انجام می شد.
 
البته به علت گران شدن دلار در آن مقطع که باعث شد پرداخت مبالغ قرارداد چند بازیکن خارجی از توانمان خارج باشد باعث جدایی آنها در میان راه شد چرا که ما قرارداد را با 1520 تومان بسته بودیم ولی به یک باره دلار به 3890 تومان رسید.
 
 
* محرومیت فعلی مربوط به شکایت حمزه یونس است
آقای نظمی پس از حضور در باشگاه به عنوان مدیرعامل یک کار خوب انجام داد و بازیکنان خارجی را فراخواند و با آنها به توافقات لازم دست یافت. پس از این اتفاق، با تمامی این بازیکنان تسویه حساب کامل انجام گرفته و باشگاه دیگر هیچ بدهی به آنها نداشت.
 
در این میان فقط فلاویو لوپز قرارداد دو ماهش را طلب داشت که البته در این زمینه نیز ما از وی شاکی بودیم نه او از ما، چرا که وی بدون اطلاع ما تیم را ترک کرده و راهی کشور شده بود.
 
شکایتی که باعث این اتفاق شده مربوط به حمزه یونس می باشد که ظاهرا قراردادی دو میلیاردی با باشگاه داشته و مربوط به سال قبل می باشد.
 
 
* نسبت به جوسازی های اخیر مشکوک هستم
این جوسازی پیش از بازی حساس با پرسپولیس، آرامش تیم تراکتورسازی را به هم ریخته و هواداران را نگران کرد که من به آن بسیار مشکوک هستم.
 
هر باشگاهی بدهی دارد و این یک مساله بسیار عادی است و پس از صحبت طرفین این مشکلات حل می شود ولی من از هیات مدیره هایی گله دارم که نه در زمان من و نه پس از من حمایت مالی لازم را از مدیرعاملان نداشتند و یک مدیرعامل نیز تا یک حد می تواند تامین منابع مالی را بر عهده بگیرد و پس از دیگر از توانش خارج است.
 
البته من به عنوان مدیرعامل هر اتفاقی رخ داده باشد مسئول آن بوده و باید پاسخگو باشم و اینک جای تاسف دارد که بعد از من چهار مدیرعامل آمده و رفته و چرا با بازیکنان خارجی که اینک شکایت شان باعث محرومیت باشگاه شده، تسویه حساب انجام نشده است.
 
 
* پرسپولیس ده برابر تراکتور مقروض است
این یک واقعیت است که باشگاه های ما منبع مالی خاصی ندارند. مطمئن هستم که پرسپولیس ده برابر تراکتور مقروض است و استقلال نیز هم اینطور، همه باشگاه های بزرگ ما بدهی های کلانی دارند و این یک حقیقت است.
 
به نظر من باید دولت یک بار برای همیشه دست حمایت خود را از سر باشگاه ها بکشد و یک ریال نیز به آنها کمک نکند و برویم به سمت خصوصی سازی و مطمئن باشید که این موضوع می تواند حلال مشکلات فعلی باشد.
 
 
* مدیرعاملان باید سند داشته باشند
مدیرعاملی که روی کار می آید و آبروی خود را گرو می گذارد بایستی سند معتبر را از هیات مدیره دریافت کند و مبالغی که از سوی هیات مدیره برای نقل و انتقالات تصویت می شود را به صورت مستند و با ضمانت در اختیار داشته باشند تا اینکه در آینده مشکلاتی این چنین به وجود نیاید.
 
چرا که معمولا در این موارد بدون اینکه سندیتی وجود داشته باشد همه ول کرده و رفته و مدیرعامل را بیچاره می ماند و این همه تماشاگر که بایستی جوابگویشان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *