پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آمریکا دور زدن برجام را آغاز کرده است

يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب: 501332
یک پایگاه اینترنتی انگلیسی زبان نوشت، دولت آمریکا با اعمال تحریم های جدید بر ایران عملا دور زدن توافق هسته ای را شروع کرده است.
آمریکا دور زدن برجام را آغاز کرده است
به گزارش جهان نيوز ، پایگاه اینترنتی لوبلاگ در مقاله ای به قلم «درک دیویسن» نوشت، تحریم های جدید آمریکا می تواند نخستین گام برای آنچه که در ظاهر تلاش برنامه ریزی شده دولت آمریکا برای لغو توافق هسته ای ایران (برجام) است، باشد.
 
این در حالی است که (دولت جدید آمریکا) سعی می کند داستان را اینگونه ادامه بدهد که به «برجام» پایبند است و تحریمهای جدید «نقض توافق» نیست. 
 
لوبلاگ در ادامه اعلام کرد:‌ از زمان شروع فعالیت های انتخاباتی در سال 2015 تعداد مسائل سیاسی که دونالد ترامپ همواره درباره آنها صحبت کرده و بعد از انتخاب شدنش بر آن پافشاری کرده بسیار کاهش یافته است ولی یکی از مسائلی که وی همچنان از آن صحبت می کند دشمنی با «برجام» است.
 
همزمان، ترامپ اظهار می دارد که توافق را نخواهد شکست اما بجای آن رفتار «سختگیرانه ای» در قبال ایران در پیش خواهد گرفت و شاید درباره توافق هسته ای مجددا وارد مذاکره شود.

از سوی دیگر احتمال اینکه درباره توافق هسته ای مجدد مذاکره ای صورت گیرد بسیار ضعیف است.
ایران به صراحت (مذاکره مجدد درباره توافق هسته ای)‌ را رد کرده است و تاکنون هیچ نشانه ای از اینکه طرفهای دیگر توافق (چین،‌ فرانسه، آلمان ، روسیه و انگلیس)‌ تمایل به چنین کاری دارند یافت نشده است. 
 
لوبلاگ اعلام کرد: مطرح شدن تحریم ها نشانه دیگری از بالا گرفتن تنش ها (بین ایران و آمریکا) است.
با وجود اینکه دولت ترامپ اطمینان داده است که به توافق پایبند می ماند ولی بدون شک آنها راهی را در پیش می گیرند که ایران یا به محدودیت های مطرح شده در توافق هسته ای در برابر تحریم های اندکی که لغو شده تن در بدهد و یا خودش شروع به بر هم زدن توافق کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *