پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تداوم بارش برف و باران در کشور

پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 501075
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش برف و باران در کشور تداوم پیدا می‌کند، گفت: دمای هوا جمعه در بیشتر مناطق کشور کاهش پیدا کرده و یخبندان و اختلال در جاده‌های کوهستانی نوار شمالی پیش‌بینی می‌شود.
تداوم بارش برف و باران در کشور
امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت جوی کشور در سه روز آینده اظهار کرد: بارش برف و باران روی سواحل شمال کشور شامل استانهای گیلان، مازندران، گلستان و شمال‌شرق کشور و جنوب‌ کشور شامل استانهای هرمزگان، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق کشور و بخشهایی از شمال‌غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز که شامل استانهای تهران و سمنان می‌شود، تداوم پیدا می‌کند.

وی افزود: در نواحی مرکزی کشور نیز بارش برف و باران تداوم پیدا می‌کند و روی مناطق جنوب و نوار شرق کشور رعد و برق و روی مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شدت بارشها تا ظهر امروز در استان گیلان بوده تصریح کرد: بارش برف از حالت شدید به خفیف تغییر پیدا کرده و در تمامی استانها بارش کاهش پیدا کرده است و انتظار داریم از بعد‌ازظهر امروز روی شمال هرمزگان، خراسان جنوبی و نیمه غربی سیستان و بلوچستان بارشها بیشتر شود.

نقشینه گفت: امشب بارشها در نیمه غربی کشور خاتمه پیدا می‌کند و این سامانه بارشی فردا روی شرق و شمال‌شرق کشور یا به عبارتی در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود و بارشها در شرق خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان فردا از مقادیر بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی صبحگاه شنبه از سواحل شرقی کشور خارج می‌شود و دمای هوا جمعه در بیشتر مناطق کشور کاهش پیدا می‌کند؛ کمین (حداقل) دمای هوا فردا صبح در ارومیه 15 درجه زیر صفر، اردبیل 16 درجه صفر، تبریز 10 درجه صفر، اراک 11 درجه صفر، تهران 5 درجه صفر، سنندج 12 درجه صفر، شهرکرد 14 درجه صفر، کرمانشاه 15 درجه صفر، یاسوج 11 درجه زیر صفر و همدان 10 درجه زیر صفر است؛ دمای هوای شهرکرد صبح شنبه به 19 درجه زیر صفر می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: کاهش دما استمرار خواهد داشت و هوای سرد روز شنبه در نیمه شمالی کشور ماندگار است و این هوای سرد در شمال‌شرق از شدت بیشتری برخوردار است و سرمای هوا در بیشتر مناطق کشور از روز شنبه کاسته می‌شود.

نقشینه متدکر شد: روز جمعه یخبندان و اختلال در جاده‌های کوهستانی نوار شمالی پیش‌بینی می‌شود، یعنی جاده‌های مناطق کوهستانی شمال‌غرب و دامنه‌های البرز و شمال‌شرق کشور دچار یخ‌زدگی می‌شودو لازم است که هموطنان نکات ایمنی را رعایت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *