کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با پیوستن به اردوگاه عربستان

امارات از تصمیم ترامپ علیه مسلمانان حمایت کرد

13 بهمن 1395 ساعت 21:19

دولت امارات از انتقاد از تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان نشین به خاک این کشور خودداری کرد و آن را "تصمیمی حاکمیتی" دانست.


به گزارش جهان نیوز، تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، این درحالی است که این تصمیم  ترامپ در سطح داخلی و بین المللی با انتقادهای شدیدی روبرو شده است.
عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات امروز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود در شهر ابوظبی موضعگیری کشورش را اینگونه توجیه کرد که گفت: اکثر مسلمانان و کشورهای اسلامی مشمول این ممنوعیت نمی شود و کشورهای معینی که تصمیم ترامپ شامل آنها می شود با چالش هایی روبرو هستند که لازم است آنها را پشت سر بگذارند.
وی با بیان اینکه "آمریکا تصمیمی حاکمیتی گرفت" و سخنان آمریکایی ها را تکرار کرد و افزود: تلاش هایی وجود دارد تا این برداشت را ایجاد کند که این دستور علیه یک منطقه معین است اما اظهارات دولت آمریکا نادرستی این سخن را اثبات می کند زیرا دولت آمریکا گفته است که این تصمیم علیه یک دین مشخص نیست.
خالد الفالح وزیر انرژی عربستان نیز امروز در گفت‌وگو با بخش عرب زبان شبکه تلویزیونی "بی.سی.سی" از تصمیم ترامپ دفاع کرد و گفت: آمریکا حق دارد که امنیت ملت خودش را تضمین کند.
وی افزود: الفالح گفت: هر کشوری حق دارد که خطراتی را که ملتش را تهدید می کند، از بین ببرد.


کد مطلب: 500980

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/500980/امارات-تصمیم-ترامپ-علیه-مسلمانان-حمایت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com