جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲
کشتی‌گیران ایران و آمریکا اوج روحیه ورزشکاری را به نمایش گذاشته‌اند

ایران‌ ازشرکت‌ آمریکا درجام‌جهانی‌استقبال‌می‌کند

امیدواریم وزرات خارجه ایران به آمریکایی‌ها اجازه حضور بدهد
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 500899
اتحادیه جهانی کشتی با انتشار بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که اختلافات سیاسی به وجود آمده اخیر در روابط میان ایران و آمریکا منجر به عدم حضور آمریکایی‌ها در جام جهانی کشتی در ایران نشود.
ایران‌ ازشرکت‌ آمریکا درجام‌جهانی‌استقبال‌می‌کند
در پی صدور حکم ممنوعیت سه ماهه سفر اتباع ایرانی به آمریکا از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و اقدام متقابل ایران، اتحادیه جهانی کشتی در خصوص ممانعت از ورود کشتی‌گیران آمریکایی به ایران برای شرکت در جام جهانی کشتی در کرمانشاه ابراز نگرانی کرده است. اتحادیه جهانی کشتی در خصوص این موضوع بیانیه‌ای منتشر کرده که به شرح زیر است:
«اتحادیه جهانی کشتی خود را نسبت به فراهم آوردن فرصت رقابت در تورنمنت‌های طراز اول در سراسر جهان برای بهترین کشتی‌گیران دنیا متعهد می‌داند و جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه ایران یکی از آن رویدادهای برتر جهانی است. اگرچه ما هیچ بینشی در خصوص اختلافات سیاسی میان ایالات متحده و ایران نداریم، اما همکاری میان فدراسیون کشتی دو کشور برای رشته ورزشی ما مانند یک معیار طلایی بوده است. کشتی‌گیران این دو کشور همیشه اوج روحیه ورزشکاری را به نمایش گذاشته‌اند و تعاملاتی برخواسته از قلب‌شان که به تصویر هم کشیده شده است، مترادف با نام کشتی و توانایی آن با رفتن ورای مرزهای سیاست است».
در ادامه این بیانیه خاطر نشان شده است: «فدراسیون‌های هر دو کشور تمایل خود را برای حضور آمریکا در جام جهانی کشتی آزاد ابزار کرده‌اند. مایه مباهات است دانستن این موضوع که گاهی اوقات کشتی مسبب چنین همکاری‌های بین‌المللی می‌شود و ما امیدواریم که وزارت امور خارجه ایران بتواند با حضور کشتی‌گیران آمریکایی در جام جهانی موافقت کند».
در همین حال نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی نیز در این خصوص به سایت اتحادیه متبوعش گفته است: همان‌طور که در تلاش جهانی برای بازگرداندن کشتی به برنامه‌های رشته‌های ورزشی المپیک هم نشان داده شد، قدرت ورزش ما مستقیماً از اشتیاق و تعهد ورزشکاران و هواداران نشأت می‌گیرد. ما از آنها بابت حمایت بی‌وقفه‌شان از اتحادیه جهانی کشتی و فدراسیون‌های ملی‌مان قدردانی می‌کنیم.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خاک بپاشید به سر آن مسؤل
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر هرچی بی غیرته
آدم بیغیرت به هیچ چیز معتقد نیست حتی به ناموس و آبروش


دیگه از ایرانی بودن خودمم دارم شرمنده میشم