پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تنش میان دو حزب عمده آمریکا بالا گرفت

سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب: 500838
عدم حضور دموکرات‌ ها در جلسه بررسی صلاحیت دو نامزد کلیدی معرفی شده از سوی «دونالد ترامپ»، جلسه مذکور را بدون رأی‌ گیری خاتمه داد.
تنش میان دو حزب عمده آمریکا بالا گرفت
به گزارش جهان نيوز ،مهر به نقل از هافینگتون پُست، دموکرات های سنا نشست بررسی صلاحیت دو نامزد کلیدی معرفی شده  از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا را تحریم کردند و این در حالیست که جمهوریخواهان فاقد حد نصاب مورد نیاز برای ادامه این جلسه و رأی گیری در این خصوص هستند.
بر اساس اعلام هافینگتون پُست، امروز قرار بود کمیته امور مالی سنا صلاحیت نامزدهای پیشنهادی ترامپ برای دو وزارتخانه «سلامت و خدمات انسانی» یعنی «تایم پرایس» (Tom Price) و «خزانه‌داری» یعنی «استیو ناچین» (Steve Mnuchin) را بررسی کرده و در مورد آن‌ ها رأی‌ گیری کند. اما از صبح امروز دموکرات ها در جلسه رأی گیری حاضر نشده و جمهوریخواهانی که فاقد حدنصاب کافی برای ادامه این نشست بوده اند را با مشکل مواجه کردند.
این در حالیست که، دموکرات ها می گویند که این دو نامزد به آن ها دروغ گفته بودند.
تنش در میان جمهوریخواهان و دموکرات ها پس از آن شدت گرفت که ترامپ، انتقادهای دموکرات های برجسته ای مانند «چاک شومر» رهبر اقلیت سنا و «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان درباره برخی از احکام اجرائی خود مانند محدودیت های مهاجرتی را با طعنه و استهزاء آن ها پاسخ داده بود.
ترامپ صبح امروز با انتشار یک پیام توئیتری اعلام کرده بود: «نانسی پلوسی» و «چاک شومر» با اشک‌ های تقلبی شان (در یک تجمع اعتراضی علیه ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور اسلامی به آمریکا)، تظاهراتی را در کنار دادگاه عالی برگزار کردند؛ اما میکروفون آنها کار نکرد! یک افتضاح، درست مانند خود حزب دموکرات!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *