پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

واکنش کاخ سفید به ادعای آزمایش مشکی جدید

سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 500780
سخنگوی کاخ سفید ادعای یک مقام آمریکایی درخصوص آزمایش موشکی جدید در ایران را تایید کرد و مدعی شد: ما همچنان در حال بررسی ماهیت این آزمایش هستیم.
واکنش کاخ سفید به ادعای آزمایش مشکی جدید
به گزارش سرویس سیاسی جهان نيوز، ایسنا به نقل از نیویورک تایمز نوشت: به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود مدعی شد که ایران برای اولین بار از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا یک آزمایش موشکی انجام داده که در منطقه‌ای در نزدیکی شهر سمنان، واقع در شرق ایران بوده و پس از 630 مایل (یک هزار و 10کیلومتر) منفجر شده است.

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی که در آن ادعا شد، ایران با شلیک موشک تعهداتی را که بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان دارد، زیر پا می‌گذارد، گفت: ما مطلعیم که ایران موشک شلیک کرده است و در حال بررسی آن هستیم تا ببینینم ماهیت دقیق آن چیست. اگر اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم در اختیارتان قرار می‌دهیم.

اسپایسر همچنین درباره مخالفت‌ها با دستور ترامپ برای ممانعت موقت از ورود اتباع چند کشور مسلمان ازجمله ایران، گفت: اگر کسانی هستند که نمی توانند با برنامه اخیر ترامپ کنار بیایند، می توانند بروند. هر کس نمی‌تواند با برنامه رئیس جمهور کنار بیاید، می‌تواند برود.

وی تاکید کرد که مخالفان یا باید با این برنامه کنار بیایند یا اینکه بروند.

مقامات آمریکایی در حالی این ادعا را مطرح می‌کنند که تاکنون این خبر از سوی هیچ مقام رسمی در ایران اعلام یا تایید نشده است و اگر هم این آزمایش صحت داشته باشد، مقامات ایرانی بارها در پاسخ به واکنش‌های مداخله جویانه غرب و آمریکا در این زمینه تاکید کرده‌اند که برنامه موشکی ایران بخشی از تلاش‌های کشورمان برای ارتقاء توان دفاعی خود در برابر تهدیدات است و طبق قوانین بین‌المللی هر کشوری حق دارد تا از خود در مقابل خطرات دفاع و محافظت کند.

اما غرب و آمریکا تلاش می‌کند تا با طرح این ادعاها و اظهارات مداخله جویانه علیه کشورمان، ایران را تحت فشار قرار دهند تا به اهداف خود دست یابند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *