کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پژمان بازغی:منتقدان به فیلم‌های اولی بها نمی‌دهند

10 بهمن 1395 ساعت 22:16

پژمان بازغی گفت: متاسفانه منتقدان به فیلمهایی که توسط کارگردانان تازه کار ساخته می‌شود بهایی نمی‌دهند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، نشست خبری فیلم سینمایی «خانه‌دیگری» اولین ساخته بهنوش صادقی عصر امروز یکشنبه10 بهمن‌ماه باحضور پژمان بازغی، لیلا زارع، ناصر هاشمی در کاخ سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
بهنوش صادقی کارگردان فیلم سینمایی«خانه دیگری» در این نشست گفت: بسیار ناراحت هستیم از این که این فیلم امروز با مشکل صدا به نمایش در آمد.
پژمان بازغی در این نشست درباره کارگردانان فیلم اول  بیان کرد: دوران بی‌اعتنایی به فیلمهای اولی تمام شده است و برخی از منقدان در این نشست حضورپیدا نکردند چراکه کارگردان این فیلم توسط یک کارگردان فیلم اولی ساخته شده است. اگر گلایه کردم به این علت بود که ما در جشنواره گذشته‌ هم دیدم که کارگردانان فیلم اول، چگونه درخشیدند. من حدود 8 سالی است که این موضوع را  به عینه دیده‌ام و سعی می‌کنم در فیلمهایی که داستان آن را مناسب می‌بینم بازی کنم.
ناصر هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که  در فیلم «خانه دیگر» احساس نمی‌شد که شما یک پدر هستید،‌ گفت : من نمی‌دانم که چه کار  باید انجام می‌دادم تا پدر بودنم در فیلم درک شود. فیلم بلاخره یک فیلمنامه‌ای دارد. امیدوارم دیگران چنین نظری نداشته باشند.
صادقی درباره فیلمش تصریح کرد: این که این فیلم، فیلم سینمایی نیست به نظرم این فیلم را کارشناسانی دیده‌اند و انتخاب کرده اند. در این قصه تمام مسائلی که مطرح می‌شود حتی حرکاتی که آن پسر انجام می‌دهند مانند همه مردم کشورمان است. برای فیلم اول اصولاً مشکلات بسیاری وجود دارد. من درست است که امسال اولین فیلم خودم را ساختم ولی در سالهای گذشته نیز با این موضوع بیگانه نبودم. فیلم ما فیلم خصوصی است و هیچ اسپانسری تاکنون نداشته‌ایم.
مهنوش صادقی نویسنده این فیلم در پاسخ به این سوال که به نظر شما خانواده اکرم، روابطشان با هم  سرد نبود، اظهار کرد: به نظرم خانواده اکرم بسیار با هم  صمیمی بودند.
مستانه مهاجر تدوینگر فیلم «خانه دیگری» درباره تدوین این فیلم بیان کرد: درباره ریتم منتاژ کاملاً ریتم فیلم سعی شده با حال فیلم هماهنگ باشد. بخواهم اسم روی آن بگذارم می‌توانیم بگویم که تدوین این فیلم بسیار کار حسی بود.
عباس اکبری تهیه کننده این فیلم با بیان اینکه عذرخواهی می‌کنم از اهالی مطبوعات که این فیلم سینمایی با صدای بسیار نا مناسبی به نمایش در آمد، گفت: از همه کسانی که با دل و جان همراه ما بودن تشکر می‌کنم. خانم مستانه مهاجر بسیار زحمت کشیدند.
وی در پاسخ به این سوال که چه شده که اعتماد کردید و انتخاب بازیگران این فیلم را به دست خانم صادقی سپردید، تصریح کرد: دوستانی مانند آقای بازغی درست است که بسیار شناخته شده‌تر هستند؛ اما هنرمندان بسیار شناخته شده‌ای در این فیلم حضور داشتند. به نظرم همه چیز بازیگر نیست، نحوه ایفای نقش از همه چیز مهمتر است، خانم صادقی واقعاً توانایی بیشتر از یک کارگردان فیلم اولی داشتند.


کد مطلب: 500529

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/500529/پژمان-بازغی-منتقدان-فیلم-های-اولی-بها-نمی-دهند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com