پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

هشدار سازمان ملل درباره وقوع قحطی در یمن

يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 500417
سازمان ملل متحد بار دیگر هشدار داد اگر اقدامی فوری برای توقف حملات به یمن انجام نشود این کشور قطعا در سال جاری گرفتار قحطی می شود.
هشدار سازمان ملل درباره وقوع قحطی در یمن
به گزارش مهر، سازمان ملل ضمن آنکه خواستار توقف فوری حملات به یمن شد درباره وقوع قحطی در این کشور هشدار داده و عنوان داشت که مرگ هفت هزار یمنی به علت قحطی ثبت شده و اگر جنگ در این کشور متوقف نشود بیش از ۱۰ میلیون نفر در خطر مرگ قرار می گیرند.

در همین رابطه «استفان اوبرین» مسئول کمک های بشر دوستانه سازمان ملل گفت: این واقعا مایه تعجب است. در حدود ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم یمن نیازمند کمک فوری برای نجات جان خود هستند و از میان آنها دو میلیون نفر باید خیلی فوری غذا دریافت کنند.

اوبرین در ادامه گفت: اگر اقدامی فوری برای توقف جنگ در یمن صورت نگیرد این کشور قطعا در سال جاری با قحطی مواجه می شود. هم اکنون دو سوم این کشور نیازمند دریافت کمک های غذایی هستند.

مسئول عملیات بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن وضعیت کودکان یمنی را اسفناک توصیف کرده و عنوان داشت که در هر ۱۰ دقیقه یک کودک زیر پنج سال از عللی که قابل پیشگیری جان می سپارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداوند آل سعود را نابود کند