جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رئیس هئیت مدیره مرغ تخم گذار استان تهران؛

شیوع مجدد آنفولانزای حاد پرندگان در تهران

يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 500394
در حال حاضر استان قم، اصفهان و تهران در وضعیت نامناسبی قرار گرفته‌اند و درگیر آنفولانزای حاد پرندگان هستند.
شیوع مجدد آنفولانزای حاد پرندگان در تهران
ناصر نبی پور رئیس هئیت مدیره مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت آنفولانزای حاد پرندگان اظهار داشت: تا کنون 16 الی 17 استان اصلی تولید در گیر شیوع این بیماری هستند.
 
وی با اشاره به اینکه به تازگی این بیماری در استان تهران مجدد شیوع یافته است، افزود: در حال حاضر استان قم، اصفهان و تهران در وضعیت نامناسبی قرار دارند.
 
نبی پور با اشاره به اقدامات سازمان دامپزشکی نسبت به شیوع آنفولانزای حاد پرندگان بیان کرد: تا کنون 5 الی 6 میلیون قطعه از سوی سازمان دامپزشکی معدوم شده است، لذا تا زمانیکه پرندگان مهاجر در کشور حضور دارند نمی توان ین بیماری را کنترل کرد.
 
به گفته وی نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 3 هزار و 900 تومان است که این بدان معناست که قیمت هر عدد تخم مرغ 240 الی 250 تومان است.
 
رئیس هئیت مدیره مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه مجموع صادرات تخم مرغ سال گذشته 93 هزار تن بوده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری مجموع صادرات 23 الی 24 هزار تن بوده که با توقف دو ماه صادرات در پی شیوع آنفولانزای حاد پرندگان باید گفت که این میزان محقق نخواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *