شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

حکم قاضي نيويورکي عليه دستور جنجالي ترامپ درباره مسلمانان

يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 500377
قاضي فدرال حکم به تعليق فرمان اجرايي «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا عليه مهاجران مسلمان داد.
حکم قاضي نيويورکي عليه دستور جنجالي ترامپ درباره مسلمانان

،به نوشته نيويورک‌تايمز، یک قاضی فدرال آمریکا  در نیویورک دستور داده است که فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور مبنی بر منع ورود شهروندان هفت کشور به ایالات متحده، "موقتا متوقف شود." بر اساس دستور این قاضی روند بازداشت، اخراج و استرداد کسانی که با ویزای قانونی وارد آمریکا شده اند یا پناهنده هستند، "موقتا متوقف شده است."

«اتحاديه آزادي‌هاي شهروندي آمريکا» روز شنبه، پس از دريافت گزارش‌هاي متعدد از بازداشت و بازگرداندن اتباع هفت کشور هدف در فرمان ترامپ، شکايتي را در اين مورد تقديم اين دادگاه کرده بود.

اين سازمان حقوق بشري پيش‌بيني کرده حکم جديد بر وضعيت بين 100 تا 200 نفري که در فرودگاه‌هاي آمريکا بلاتکليف هستند اثرخواهد گذاشت.

حکم قاضي «آن دانولي» پس از آن صادر شد که دونالد ترامپ با صدور يک فرمان اجرايي اتباع هفت کشور مسلمان را از ورود به خاک آمريکا ممنوع کرد.

به دنبال دستور ترامپ، روز شنبه دست‌کم 12 پناهنده در فرودگاه بين‌الملل جان‌اف‌کندي نيويورک دستگير شدند. صدها نفر با تجمع در اين فرودگاه اعتراض خود را به سياست‌هاي جديد ترامپ اعلام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *