پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

عربستان به سامانه‌های تجسسی جدید مجهز می‌شود

سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب: 499759
آمریکا در اقدامی که آن‌ را بیانگر تعهد خود به یک متحد در جهت ثبات سیاسی منطقه خوانده، قصد دارد عربستان را به دستگاه‌های پیشرفته تجسسی تجهیز کند.
عربستان به سامانه‌های تجسسی جدید مجهز می‌شود
به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا با فروش کشتی‌های هوایی تجسسی و دیگر تجهیزات پیشرفته مخابراتی به عربستان سعودی موافقت کرده است.
به نوشته وبگاه آمریکایی «کاپی بوک» این قرارداد به ارزش 525 میلیون دلار است و دولت عربستان سعودی در این معامله نظامی به 10 سامانه شناسایی تهدید از نوع PTDS ساخت شرکت لاکهید مارتین، 14 رادار زمینی، 26 دوربین مادون قرمز الکتروآپتیک ام‌ایکس-۲۰، 10 حسگر مخابراتی COMINT و سامانه‌های کنترل زمینی که تعداد آن نامعین است، مجهز خواهد شد.
آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا فروش این تجهیزات به عربستان را موجب پیشبرد اهداف سیاست خارجی و امنیتی آمریکا و کمک به یک متحد مهم خوانده و نوشته است که این اقدام موجب ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در خاورمیانه می‌شود.
این نهاد نظامی آمریکا در ادامه گفته است که فروش تجهزات نظامی قابلیت همکاری نیروی زمینی عربستان با آمریکا را افزایش داده و تعهد آمریکا به امنیت و نیروهای مسلح عربستان را بیان می‌دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *