جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
بلومبرگ:

ترامپ،تمایل روسیه برای دوری‌گزینی ازایران رامحک می‌زند

سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب: 499758
منابع خبری مدعی شده‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با برنامه‌ریزی برای تعامل با روسیه در حال ارزیابی این موضوع است که آیا می‌تواند مسکو را به دور کردن از ایران متقاعد کند یا خیر.
ترامپ،تمایل روسیه برای دوری‌گزینی ازایران رامحک می‌زند
به گزارش فارس، مقام‌های دولت ترامپ به «الی لیک»، خبرنگار بلومبرگ گفته‌اند در صدد محک زدن تمایل «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه برای اتمام رابطه با ایران و همکاری با واشنگتن علیه ایران در منطقه هستند.
«مایکل لدین»، از دستیاران «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی جدید آمریکا در دوران انتقال قدرت گفت: «دانستن محدوده‌های تمایل روسیه برای همکاری با ما در خصوص ایران، حائز اهمیت است.»
«لدین» می‌افزاید: «انجام این گفت‌وگوها ضروری است.»
مطابق توضیحات بلومبرگ، «لدین» همکار مایکل فلین در کتابی به نام «میدان نبرد» است که دیدگاه‌های مشاور امنیت ملی جدید آمریکا تشریح می‌کند. 
«فلین» و «لدین» در این کتاب عنوان کرده‌اند برای پیروزی در جنگ علیه «اسلام رادیکال»، شکست ایران ضروری است. آنها علاوه بر این با این دیدگاه که روسیه می‌تواند در نبرد علیه داعش شریک آمریکا باشد ابراز تردید کرده‌اند
بلومبرگ بر همین اساس استدلال کرده است که حجم عمده‌ای از تلاش‌های دیپلماتیک دولت ترامپ بر متقاعد کردن مسکو جهت قطع اتحاد با تهران در سوریه و پایان دادن به فروش تسلیحات به این کشور استوار خواهد بود. 
خبرنگار بلومبرگ در ادامه این ادعاها نوشته است که مشخص نیست دولت روسیه در قبال دوری از تهران چه مطالبه‌ای از واشنگتن مطرح خواهد کرد. «مایکل مک‌فاول»، سفیر پیشین آمریکا در روسیه به بلومبرگ گفته نمی‌داند ترامپ چه پیشنهادی به پوتین در این راستا مطرح خواهد کرد.
وی گفت: «آیا قرار است ما رسانه‌های روسی که مسکو الان به تهران می‌فروشد را بخریم؟ البته که نه. آیا قرار است از متحدان سنی‌مان بخواهیم این کار را انجام دهند؟ بعید است. من نمی‌دانیم پوتین قرار است چه نصیبی از چنین معامله‌ای داشته باشد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *