چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اعلام کرد:

صالحی ۲ پنالتی پرسپولیس را نگرفت و حسینی را اخراج نکرد/ در مورد اخراج ابراهیم‌زاده به دلایل قطعی نرسیده‌ایم

سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 499728
دپارتمان داوری در خصوص بازی‌های هفته هجدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور اطلاعیه‌ای را صادر کرد.
صالحی ۲ پنالتی پرسپولیس را نگرفت و حسینی را اخراج نکرد/ در مورد اخراج ابراهیم‌زاده به دلایل قطعی نرسیده‌ایم
به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، دپارتمان داوری درباره دیدارهای ماشین سازی تبریز - صبای قم، پیکان - تراکتورسازی تبریز، پدیده - نفت تهران، استقلال - صنعت نفت آبادان، ذوب‌آهن - فولاد خوزستان اعلام کرد که هیچ اشتباهی که در نتیجه بازی تأثیر مستقیم داشته باشد، مشاهده نشده و تمامی تصمیمات داوران  مورد تأیید است.
پیکان - تراکتورسازی
حتی در صحنه برخورد مهاجم تراکتورسازی در محوطه جریمه تیم پیکان، با توجه به اینکه هر دو بازیکن (مدافع و مهاجم) به یک اندازه نیرو وارد می‌کنند، هیچ خطایی اتفاق نیفتاده و تصمیم داور در ادامه بازی صحیح است.
استقلال خوزستان - سپاهان
در این دیدار، تصمیم داور در اعلام صحنه پنالتی درست بوده است. هر چند در صحنه دوم با توجه به عدم پوشش تصویری مناسب لحظه وقوع خطای هند کاملاً به وضوح دیده نمی‌شود، تصمیم داور مورد تایید است.
سایپا - سیاه‌جامگان
گلی که توسط تیم سایپا در دقیقه 46 به ثمر رسید، باید به علت خطای هند مهاجم تیم سایپا  گل را مردود و به بازیکن خاطی یک اخطار داده می‌شد. در نهایت باید گفت تصمیم داور در نتیجه بازی تاثیر مستقیم داشته است.
پرسپولیس - گسترش فولاد
داور مسابقه باید دو خطای پنالتی به سود تیم پرسپولیس اعلام می‌کرد و در صحنه منجر به اخطار دقایق 35 و 81  با توجه به تصاویر تلویزیونی، گزارش بازی و گزارش داوران، هر چند که صبح امروز در مصاحبه با رسانه‌های گروهی با استناد مطالب یادشده، موضع‌گیری شده است، اما هنوز به دلایل قطعی نرسیده‌ایم که به محض مشخص شدن آن به سرعت اذهان عمومی را مطلع خواهیم کرد. همچنین کاپیتان پرسپولیس باید به علت تحریک تماشاگران با کارت زرد دوم از بازی اخراج می‌شد.
دپارتمان داوری در این اطلاعیه تأکید کرده با روندی که به وجود آمده است، قطعاً داوری کشور متضرر خواهد شد، چون اگر قرار باشد بازیکنان، کادر فنی، تماشاگران و به تازگی گزارشگران تلویزیونی در مقابل هر تصمیم داور موضع‌گیری کرده و آن را زیر سؤال ببرند، نمی‌شود از داوران انتظار داشت که در زمین به خوبی به قضاوت بپردازند. یکی از نکات مهم در امر قضاوت آرامش است، بنابراین از همه دست اندرکاران درگیر در مسابقات شامل بازیکنان، مربیان، مدیران عامل، تماشاگران و اصحاب رسانه درخواست می‌شود در حفظ آرامش فضای داوری کشور اهتمام لازم را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *