جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
معاون برنامه ریزی شهرداری تهران مطرح کرد

تسهیلات بانکی،نقطه قوت شهرداری‌ها

سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 499718
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: اخذ تسهیلات از بانک‌ها برای هزینه در پروژه‌های بزرگ شهری نقطه قوت شهرداری است و نباید از آن به عنوان نقطه ضعف یاد کرد.
تسهیلات بانکی،نقطه قوت شهرداری‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا، ناصر امانی با اشاره به اظهارات برخی از مسئولان در خصوص بدهی بانکی شهرداری تهران، گفت: شهرداری تهران از طریق استفاده از تسهیلات بانکی موفق شده پروژه‌های بزرگی را با هزینه‌های کمتر و در زمانی کوتاه‌تر به بهره برداری برساند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: نظام بانکی کشور با اعتماد به توان بازپرداخت وام‌ها توسط شهرداری تهران ناشی از عملکرد مناسب این سازمان در بازپرداخت دیون در گذشته، تسهیلات مناسبی را در اختیار شهرداری تهران قرار داده است.

وی افزود: طبیعی است که این تسهیلات درازمدت بوده و با نرخ سود قانونی به بانکها به شکل نقدی و غیر نقدی بازپرداخت می‌گردد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: به عنوان مثال در سال 1395 شهرداری تهران موفق به اخذ تسهیلات 1800 میلیارد تومانی از سیستم بانکی کشور شده است و در همین سال، 2550 میلیارد تومان از بدهی‌های خود به بانکها را بازپرداخت نموده است که این نشان دهنده آن است که تراز مالی شهرداری تهران در زمینه تسهیلات مثبت می‌باشد.

معاون شهردار تهران گفت: ما از دو بانک دولتی جهت تأمین اعتبارات مورد نیاز مترو، تسهیلات دریافت نمودیم که با یکی از این بانکها در زمینه بازپرداخت تسهیلات توافق کرده و ضمن استمهال بدهی خود، در حال بازپرداخت آن هستیم.

وی ادامه داد: دیگر بانک دولتی نیز که به آن بدهی غیرجاری داریم به دلیل تغییر مدیر عامل بانک توافق به عمل آمده در جهت تهاتر بدهی به عقب افتاده که امیدواریم با مدیر عامل جدید به توافق برسیم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در پایان گفت: عمده بدهی ناشی از اخذ تسهیلات بانکی شهرداری تهران به بانک شهر می‌باشد که یک بانک خصوصی است و عمده سرمایه آن نیز متعلق به شهرداری‌های کشور از جمله شهرداری تهران است که بدهی شهرداری تهران به بانک شهر نیز در حال بازپرداخت بوده و توافقات لازم به به عمل آمده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *