جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
استاندار اصفهان:

رشد آمار ابتلا به اعتیاد در دانش‌آموزان

سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 499682
نرخ آمار مواد مخدر در بین دانش‌آموزان نشان‌دهنده آن است که نرخ ابتلا در دانش‌آموزان نسبت به بقیه اقشار در حال پیشی گرفتن است که متأسفانه ناراحت‌کننده است.
رشد آمار ابتلا به اعتیاد در دانش‌آموزان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، رسول زرگر در جلسه ستاد طرح کرامت در جمع خبرنگاران گفت: سال‌های بعد از انقلاب، مبارزه شدیدی با مواد مخدر در کشور انجام شده و شهدا و مجروحین زیادی تقدیم این راه شده است، اما به نتیجه مطلوبی نرسیده‌ایم. 

وی افزود: علت عدم حصول نتیجه مطلوب در امر مبارزه با مواد مخدر، عدم حضور مردم در امر مبارزه با مواد مخدر بوده، اما دولت یازدهم با شعار اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌کند تا مشارکت همه مردم را در این امر داشته باشد، ضمن اینکه دولت معتقد است که با حضور مردم، مبارزه با مواد مخدر به نتیجه لازم خواهد رسید.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بهترین نوع حضور مردم از طریق سازمان بسیج مستضعفین است که سازمانی منسجم و مردمی به حساب می‌آید. طرح کرامت از اواخر سال 93 در دستورکار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: متوسط میزان شیوع مواد مخدر در سطح ملی 2.6 درصد است، اما استان اصفهان به عنوان استانی مذهبی، این میزان درصد 1.9 درصد است که این امر با توجه به شرایط سیاسی، مذهبی و اجتماعی استان اصفهان قابل تحمل نیست. 

زرگر افزود: شهرستان فلاورجان به عنوان پایلوت طرح کرامت انتخاب شده و اقدامات بسیار خوبی براساس این طرح انجام شده است به طوری که تاکنون 63 مصوبه در امر پیشگیری، فرهنگی، اجتماعی داشته‌ایم که هدف اصلی طرح کرامت، پیشگیری و مسائل فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: براساس طرح کرامت، جلسات بسیار خوبی با مردم برگزار شده که از جمله می‌توان با ائمه جمعه، پیشکسوتان، شوراهای شهر و تمرکز ویژه بر آموزش و پرورش داشته‌ایم و کمیته ویژه‌ای هم در بخش آموزش و پرورش تشکیل شده و می‌کوشیم تا در این زمینه تأثیرگذار باشیم.

زرگر اظهار داشت: نرخ آمار مواد مخدر در بین دانش‌آموزان نشان‌دهنده آن است که نرخ ابتلا در دانش‌آموزان نسبت به بقیه اقشار در حال پیشی گرفتن است که متأسفانه ناراحت‌کننده است. 

وی گفت: مشکلاتی در طرح کرامت وجود دارد که در جلسه امروز در بین مسئولان این موضوع تبادل‌نظر شد. 

استاندار اصفهان در توضیح بیشتر این موضوع خاطرنشان کرد: نبود یک بستر حقوقی کامل برای این طرح، یکی از این مشکلات است و از مسئولین حاضر در جلسه امروز خواستم تا اعتبار و اقدام ویژه‌ای را در خصوص این مشکل و رفع آن داشته باشند، تا اگر بستر حقوقی لازم وجود نداشته باشد، این طرح نمی‌تواند با قوت لازم اجرایی شود. 

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های حاضر در ستاد مبارزه با مواد مخدر از نظر حقوقی جایگاه و حمایت‌های ویژه‌ای دارند، اما اینکه سازمان بسیج مستضعفین بخواهد در طرح مبارزه با مواد مخدر و به ویژه طرح کرامت اقدامات لازم را انجام دهد، حمایت‌های قانونی از آنها وجود ندارد، لذا لازم است تا حمایت‌های لازم از آنها انجام شود تا کار همکاران ما در سازمان بسیج پیشرفت داشته باشد. 

زرگر خاطرنشان کرد: حمایت‌هایی که باید از سازمان بسیج در امر مبارزه با مواد مخدر و اقدامات آنها در طرح کرامت انجام شود، فقط در راستای پیشبرد آنها در طرح پیشنهادی آنهاست، چرا که نیروی انتظامی براساس قوانین خود، حمایت‌های قضایی لازم را به عنوان حامی و پشتیبان خود دارد، اما سازمان بسیج مستضعفین به این دلیل که تاکنون در امر مبارزه با مواد مخدر به صورت جدی ورودی نداشته، فاقد این حمایت لازم است. 

وی افزود: فلاورجان نسبت به دیگر شهرستان‌های حاضر در استان اصفهان در امر پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر چندین قدم جلوتر از آنهاست. 

استاندار اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح کرامت یک تصمیم ملی است و با اینکه 24 شهرستان در استان اصفهان داریم اما طرح کرامت در شهرستان فلاورجان اجرا می‌شود، گفت: این آمادگی در استان اصفهان وجود دارد که طرح کرامت در چند شهرستان دیگر استان اصفهان اجرایی شود. 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *