پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ادامه مانع‌تراشی ترکیه در نشست آستانه

سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 499653
منبع نزدیک به هیأت سوریه در نشست آستانه با اشاره به تلاش ترکیه برای ایجاد مانع در این نشست، تأکید کرد آنکارا نسخه‌ای از بیانیه پایانی این نشست منتشر کرده که درباره آن توافق نشده است.
ادامه مانع‌تراشی ترکیه در نشست آستانه
به گزارش فارس، یک منبع نزدیک به هیئت سوریه در نشست آستانه اعلام کرد که رایزنیها ادامه دارد تا موانعی که ترکیه در راه دستیابی به نتایج مثبت ایجاد کرده، برداشته شود.

 ترکیه در این نشستها کارشکنی می‌کند تا تعابیر و اصطلاحاتی را در خارج از روند، وارد اصل نشست آستانه وارد کند که همان آتش بس در سوریه است.

وی همچنین تأکید کرد، احتمالا در نشستی که ترکیه، روسیه و ایران با «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه خواهند داشت توافق نهایی بر سر بیانیه پایانی افزایش آتش بس و مکانیزم معین برای نظارت بر اجرای این توافق بررسی خواهد شد.

این منبع اظهار داشت که ترکیه نسخه ای از بیانیه پایانی را منتشر کرده است که بر سر آن توافق نشده است.وی با اشاره به تداوم نشستهای غیر رسمی میان هیئتهای روسی، سوریه و ایران، تصریح کرد که این هیئتها خواهان به دست آمدن نتایج مثبتی از این نشست هستند؛ هر چند که ترکیه در این زمینه مانع تراشی میکند.

به گفته این منبع، هیئت سوریه اطمینان دارد که در صورت اراده گروههای مسلح شرکت کننده در این نشست، به نتایج مثبتی دست خواهند یافت.نشست آستانه از دوشنبه (روز گذشته) در این شهر با حضور هیئت سوریه و سایر هیئتها آغاز شد.

یک منبع نزدیک به هیئت سوریه در نشست آستانه با اشاره به تلاش ترکیه برای ایجاد مانع در این نشست، تأکید کرد که آنکارا نسخه ای از بیانیه پایانی را منتشر کرده است که بر سر آن توافق نشده است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *