جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آلمان ۵۰ پناهجوی افغان را اخراج می‌کند

سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 499574
دولت آلمان با وجود اعتراض‌های گسترده و ادامه ناامنی‌ها قرار است امروز ۵۰ پناهجوی دیگر را به افغانستان اخراج کند.
آلمان ۵۰ پناهجوی افغان را اخراج می‌کند
به گزارش تسنیم، امروز هواپیمای حامل پناهجویان افغان شهر فرانکفورت آلمان را به قصد کابل ترک خواهد کرد.اخراج اجباری پناهجویان افغان در حالی توسط دولت آلمان از سر گرفته می‌شود که این روند در چند ماه اخیر اعتراضات گسترده برخی از سازمان‌ها و مردم آلمان را در پی داشته است.

سازمان‌های «طرفدار پناهندگی» و «اتحادیه رفاه و کمک‌های اجتماعی» در آلمان اخراج اجباری پناهجویان افغان را به کشور بحرانی و جنگ زده این کشور اقدامی غیرانسانی و نامسئولانه اعلام کرده‌اند.با این حال  «اشتفان اشتوت» از حزب سوسیال دموکرات و وزیر کشور «ایالت شلسویگ هولشتاین» نیز با اعلام حمایت از سازمان‌های حامی پناهجویان این اقدام دولت آلمان را مورد اتقاد شدید قرار داد.

هواپیمای حامل پناهجویان افغان قرار است از بزرگترین فرودگاه آلمان در فرانکفورت به قصد کابل پرواز کند که همزمان با این پرواز تظاهرات اعتراض آمیزی نیز در کنار این فرودگاه برگزار شد.

این در حالی است که «شبکه سردبیران آلمان» اعلام کردند که دولت این کشور، پناهجویانی را از ایالت‌های «بایرن»، «نوردراین ویستفالن»، «بادن ورتیمبرگ» و «هامبورگ» که درخواست پناهدنگی‌شان رد شده است و یا خلافکار هستند را اخراج می‌کند.

این درحالی است که دوماه گذشته نیز دولت آلمان یک گروه 45 نفره از پناهجویان افغان را که درخواست‌ پناهندگی‌ آنها رد شده بود نیز به صورت اجباری به کابل اخراج کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *