چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
فلاحت پیشه عنوان کرد

علت دعوت از آمریکا به آستانه

دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 499387
یکی از دلایلی که آمریکا و ترکیه در نشست آستانه دعوت شدند این بود که ایران، روسیه و سوریه این کشورها را به استراتژی ثبات محور خود در سوریه دعوت کنند و مانع از شکل گیری شر جدیدی در کشور سوریه شوند.
علت دعوت از آمریکا به آستانه
به گزارش گروه سیاست جهان نيوز به نقل از میزان، حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره برگزاری نشست آستانه و نقش ایران در این نشست اظهار کرد: بسته به نوع تحلیل و تقسیم بندهی هایی که کشورها از مذاکرات آستانه و طرف های آن دارند تحلیل های متفاوتی درباره کلیات این مذاکرات و اینکه چه بازیگرانی در آن ایفای نقش می کنند ارائه می شود.

وی افزود: تحلیل کلی بنده این است که در مذاکرات آستانه اساس مذاکرات بر دوراهبرد شکل گرفته است که راهبرد مبتنی بر ثبات در این راستا نقش مهمی را در نشست آستانه ایفا می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دو راهبرد در سوریه در طی 6 سال گذشته وجود داشته است، تصریح کرد: راهبرد اول استراتژی مبتنی بر ثبات است که جمهوری اسلامی ایران پیشگام آن بوده و بعد از کشورمان نیز روسیه و خود کشور سوریه جزو حامیان این راهبرد قرار دارند.

فلاحت پیشه تاکید کرد: راهبرد دیگر استراتژی مبتنی بربحران است که در آن بحران بر همه چیز تقدم دارد به این معنا که تغییرات سیاسی حتی به اقتضاء تحولات سوریه قابل قبول است و باید صورت گیرد، این راهبرد استراتژی ای است که آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی متحجر از آن حمایت می کنند و حاضرند به قیمت کشتار مردم، زنان و کودکان سوریه این استراتژی را بر این کشور تحمیل کنند و آن چیزی که برایشان اهمیت ندارد ایجاد ثبات در سوریه است.

وی تاکید کرد: شاهد بودیم که آمریکا که از حامیان تحولات سیاسی در سوریه بود ائتلافی را با محوریت خود و بیش از 40 کشور دنیا پیرامون ایجاد تحولات در سوریه ایجاد کرد ولی در عرصه میدانی این ائتلاف نتیجه ای را در بر نداشت از این رو راهبرد اول یعنی ایجاد ثبات در سوریه که از سوی ایران، روسیه و خود سوری ها مورد حمایت قرار داشت امروز در این کشور عملیاتی شده است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه کشورهایی همچون ایران، روسیه و خود سوری ها و برخی کشورهایی چون عراق از راه دور در ایجاد ثبات در سوریه نقش داشتند، گفت: از آنجایی که دیپلماسی ادامه جنگ است به این معنا که شرایط میدانی، چینش میزها و دیپلماتها را مشخص می کند پس صراحتاَ باید گفت در مذاکرات آستانه ایران جزو بازیگران محوری واساسی است و این آمریکا است که نقش نظارت را بر عهده دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که آمریکا و ترکیه در نشست آستانه دعوت شدند این بود که ایران، روسیه و سوریه این کشورها را به استراتژی ثبات محور خود در سوریه دعوت کنند و مانع از شکل گیری شر جدیدی در کشور سوریه شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *