پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

رونمایی از شیوه جدید برگزاری مسابقات کشتی

دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 499316
دبیر فدراسیون کشتی کشورمان گفت: رقابت های نوجوانان قهرمانی كشور مسابقات بصورت تیمی - انفرادی برگزار می شود.
رونمایی از شیوه جدید برگزاری مسابقات کشتی
رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: این طرح كه در جهت اصلاح الگوی رقابت تیم به تیم، در جلسه پیشین روسای هیت های كشتی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد، از رقابت های نوجوانان قهرمانی كشور در بهمن ماه سال جاری اجرا خواهد شد.
 
وی ادامه داد: الگوی رقابت تیم به تیم، انگیزه و توجه ویژه ای را میان كشورهای متقاضی شركت، در مسابقات بین المللی  در ایران ایجاد نموده، بطوری كه یكی از مواردی كه كشورها پیش از ارسال دعوتنامه مسابقات، برای شركت در مسابقات بین المللی در ایران پیگیری می كنند، این است كه، آیا برگزاری رقابت ها بصورت تیم به تیم خواهد بود؟ 
 
لایق افزود: در واقع آنها جدای از جذابیت رقابت تیم به تیم و نیز انگیزه بالایی كه در مربیان و كشتی گیران، با ایجاد روحیه تیمی ایجاد میكند، بخوبی میدانند كه حضور در رقابت انفرادی آن هم در میان انبوه كشتی گیران كشورهای صاحب كشتی، برای اكثر كشتی گیران شركت كننده، یعنی حذف زودهنگام. زیرا كمتر كشتی گیری میتواند در رقابتهای انفرادی از گذر مبارزه  با چندین كشتی گیر برجسته یك كشور صاحب  كشتی در یك وزن، پیروز بیرون بیاید. اما رقابت تیم به  تیم، فرصت محك خوردن یك كشتی گیر در چند مسابقه كشتی را فراهم میكند.
 
مربی پیشین تیم ملی تصریح کرد: اما جدای از ویژگی های مثبت  متعددی كه میتوان برای الگوی رقابت تیم به تیم برشمرد، این الگو نواقصی نیز دارد و یكی از آن نواقص اینست كه الگوی رقابت تیمی، بخشی از رقابت انفرادی میان كشتی گیران برتر در هر وزن را، متاثر از نتیجه تیمی كشتی گیران ذیربط، حذف میكند. 
 
وی تاكید كرد:براین اساس طرح برگزاری رقابت های تیم به تیم - رتبه بندی انفرادی در هفدهمین سمینار هیات های كشتی استانها مطرح گردید.
لایق گفت:دراین طرح كشتی گیران برتر هر وزن در انتهای رقابتهای تیم به تیم، برمبنای تعداد برد بیشتر، مسابقات رده بندی اول- دومی، سوم- چهارمی و پنجم-ششمی را برگزار میكنند. یعنی یك كشتی به تعداد كشتی نفرات برتر هروزن براساس  تعیین رده بندی انفرادی اضافه میشود. 
 
لایق افزود:در این صورت حتی اگر تیم وابسته به یكی از ستاره های برجسته در یك وزن، در رتبه های پایین جدول قرار بگیرد، اما كشتی گیر ستاره اش، در نتایج كشتی هایش، تعداد پیروزی بالایی داشته باشد، آن كشتی گیر این شانس را دارد، با سایر ستاره های آن وزن، مسابقات رده بندی انفرادی را برگزار كند.
 
لایق اظهار داشت: قرار بود رقابت های بین المللی جام تختی هم به همین شیوه تیمی - انفرادی برگزار شود و حتی در دعوتنامه ارسالی به كشورها هم این موضوع اعلام شده بود اما به دلیل استقبال بالای تیم ها، زمان محدود و فشردگی مسابقات در جلسه هماهنگی  تیم ها در روز وزن كشی در مشهد اعلام شد، مسابقات صرفا بصورت تیمی برگزارمی شود.
 
وی گفت: قطعا در شیوه جدید هم ایراداتی وجود دارد كه پس از ارزیابی در مسابقات نوجوانان قهرمانی كشور اشكالات رفع و در جلسه آتی سمینار هیت ها مجددا بررسی خواهد شد.
 
لایق در پایان خاطرنشان کرد: به هرحال هر حركت جدیدی ،تا تكامل آن حركت، فراز و نشیب های خاص خود را دارد. مهم این است كه ضمن پایداری در راه، با دقت مسیر اصلاح و تكامل اجرایی شدن یك اندیشه را دنبال كنیم و طرح تیمی- انفرادی مانند طرح باشگاه‌های جهان كه با استقبال چشم گیری در دنیای كشتی روبه رو شد، ظرفیت خوبی برای جهانی شدن دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *