پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

هشدار طالبان به ترامپ: با عدم تغییر سیاست خارجی با شکستی تاریخی مواجه می‌شوید

دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 499281
گروه طالبان از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید آمریکا، خواسته است تا سیاست آمریکا در قبال افغانستان را تغییر دهد که در غیر آن صورت با یک "شکست تاریخی" مواجه می‌شود.
به گزارش سرویس بین الملل جهان به نقل از بی بی سی "گروه اطلاعاتی سایت"، که یک گروه دیدبان فعالیت گروه‌های افراطگرا در فضای مجازی است، گزارش کرده که گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای از رئیس جمهوری جدید آمریکا خواسته تا علاوه بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان، سیاست خارجی دولت‌های قبلی را دنبال نکند.
در این بیانیه آمده است که اگر آمریکا رویکرد بارک اوباما و جورج بوش (روسای جمهوری قبلی آمریکا) را دنبال کند انتظار یک "شکست شرم‌آور تاریخی" را داشته باشد.
گروه طالبان با اشاره به "ناکامی" جنگ ۱۵ ساله‌ای آمریکا در افغانستان گفته است که در کنار هزینه هنگفت مالی و "کشتار افغان‌های بی‌گناه" توسط نیروهای خارجی، این جنگ به اعتبار این کشور را در جهان نیز صدمه زده است.
در بیانیه گروه طالبان همچنین به ترامپ توصیه شده که به تحلیل ژنرال‌های آمریکایی گوش ندهد زیرا آنها با پافشاری بر تداوم جنگ مانند گذشته "متوصل به گزارش‌های غیرواقع‌بینانه" می‌‍شوند
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *