جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شکست انگلیس در آزمایش یک موشک هسته‌ای در نزدیکی سواحل آمریکا

يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 499249
روزنامه ساندی تایمز فاش کرد، شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک تریدنت از زیردریایی ارتش انگلیس که ژوئن گذشته در نزدیکی سواحل فلوریدا انجام شد، ناموفق بوده است.
به گزارش ایسنا، این روزنامه به نقل از یک منبع ارشد در نیروی دریایی انگلیس گفت، موشک مذکور ممکن بود به سمت خاک آمریکا تغییر جهت بدهد و شلیک آن ناموفق بود.
طبق این گزارش، شلیک مذکور برای اولین بار طی چهار سال گذشته انجام شده و اندکی پیش از روی کار آمدن ترزا می به عنوان نخست‌وزیر انگلیس و پس از رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا بود.
به گزارش ساندی تایمز، زمانی که ترزا می بعد از روی کار آمدن تلاش می‌کرد تا پارلمان را برای هزینه 40 میلیارد پوندی جهت پیش‌برد برنامه زیردریایی‌های تریدنت جدید متقاعد کرد،‌ به شلیک ناموفق ماه ژوئیه اشاره‌ای نکرد.
پارلمان انگلیس سال 2007 در کل با جایگزینی سیستم موشکی تریدنت موافقت کرد و سال گذشته هم به ساخت چهار زیردریایی رای مثبت داد تا اطمینان حاصل شود که انگلیس می‌تواند به صورت مداوم تسلیحات هسته‌ای در دریا داشته باشد.
موشک‌های تریدنت در قرن اخیر تنها پنج بار توسط زیردریایی‌های انگلیس شلیک شده است چرا که هر بار هزینه آن 17 میلیون پوند هزینه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *