کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محمد کوچک در محفل هم‌اندیشی سینما انقلاب؛

اهل جشنواره‌های پفکی نیستیم

3 بهمن 1395 ساعت 14:34

ما به دنبال پر کردن خلأهای موجود در سینما هستیم. ما اندیشمندان بزرگ فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی را دور هم جمع می‌کنیم تا شاهد اثرات مفیدتر در تولیدات هنری و سینمایی باشیم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین محفل هم‌اندیشی سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس  در سرای شهید آوینی حوزه هنری با حضور اهالی رسانه و روح الله رجبی دبیر سابق، محمد کوچک دبیر اجرایی و آرش فهیم نماینده اصحاب رسانه برگزار شد.

محمد کوچک دبیر اجرایی در این نشست گفت: امسال هم‌اندیشی سینما انقلاب مانند سال‌های گذشته به دنبال بحث اصلی که همان کنار هم قرار دادن و گفتگوی بین هنرمندان است، می‌پردازد. این هم‌اندیشی در سه گروه اندیشمندان، هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار می‌شود و امسال به بدنه نخبگان نگاه جدی‌تری خواهیم داشت.

وی افزود: ما به دنبال پر کردن خلأهای موجود در سینما هستیم. ما اندیشمندان بزرگ فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی را دور هم جمع می‌کنیم تا شاهد اثرات مفیدتر در تولیدات هنری و سینمایی باشیم.

دبیر ششمین محفل سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس، در خصوص عملکرد جشنواره فیلم فجر امسال عنوان کرد: سیستم بایکوت جشنواره فیلم فجر در قبال ما از داوری‌ها آغاز شد. پس خوشحال می‌شویم در خدمت افرادی باشیم که آثارشان مغفول ماند و به جشنواره راه پیدا نکرد.

کوچک اضافه کرد: سینمای انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما متاسفانه عزیزان نسبت به این سینما کم لطفی داشتند و همکاری نکردند. گاهی شاهد سنگ اندازی هم بودیم، اصلا مهم نیست؛ چون با برگزاری چنین رویدادهایی این مسئله حل خواهد شد.

وی در مورد تعامل با جشنواره فیلم فجر افزود: جلسات متعددی با دبیر جشنواره داشتیم که تا به امروز موفق نشدیم؛ اما کماکان خواستار تعامل و گفتگو با آنها هستیم. چنانچه می‌توانیم در مورد پر کردن برخی خلأهای جشنواره فیلم فجر ورود کنیم و اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

وی ادامه داد: عدالت در انتخاب موضوع، اکران، توزیع، استفاده از هنرمندان و غیره اهداف ماست و نقد ما به این سیستم این است که این عدالت کجاست. ما در ساختار داوری، تولیدات، انتخاب آثار می‌توانیم نقد همراه با ایده داشته باشیم که همه آنها برگرفته از هم‌اندیشی بین بزرگان اهالی هنر و سینماست.

رجبی دبیر سابق این محفل سینمایی، در بخشی از صحبت‌های خود یادآور شد: ما در تقابل با جشنواره فجر تعریف نمی‌شویم؛ اما جشنواره پفکی هم نیستیم که در کنار این جشنواره مثل قارچ رویش داشته باشیم. چون می‌گوییم فقط تولید بحث اصلی سینما نیست و مباحث مهم دیگری نیز در پر کردن خلأها وجود دارد.

وی بیان کرد: جشنواره فیلم فجر اثرات زیادی بر سینمای ایران با تمام شعارهایی که می‌دهند، ندارد. شش سال است با مدیران مختلف صحبت کردیم که حداقل در هر دوره یک سالن به ما بدهند تا به برخی مسائل بپردازیم؛ اما ظاهرا خود جشنواره فجر تمایل به این کار ندارد.
 

در ادامه رجبی اظهار داشت: امسال به صورت نرم گفتگو محور و بدون حاشیه به سینمای اجتماعی و در کنار آن نمودار کردن سینمای عدالت خواهیم پرداخت. سینمای حال ما سینمای ناامید و بی تدبیر است و ما باید فکر کنیم آیا می‌توانیم در کنار آن به سینمای عدالت توجه کنیم؟!
 
وی افزود: سینمای عدالت سینمای قهرمان است و جزو بحث‌هایی خواهد بود که باید در مورد آن گفتگو صورت بگیرد. در کل باید از این فضای نا‌امیدی به سمت فضای تدبیر، امیدوار کننده و سینمای قهرمان پیش برود.

کوچک درباره بخش دانشجویی این محفل سینمایی گفت: در بخش دانشجویی هم تمایل داریم، مانور بیشتری بدهیم. بخش دانشجویی در سه بخش نشست‌های تخصصی، نشریات دانشجویی و مسابقه دانشجویی با محوریت نقد در ابعاد متفاوت برپا می‌شود اکران دانشجویی بحث دیگری است که در این رویداد به آن خواهیم پرداخت و جایزه ققنوس را نیز برای آن در نظر گرفته‌ایم.
 
کوچک خاطرنشان کرد: از 22 بهمن ماه آغاز به کار خواهیم کرد و پس از هفت روز یعنی بیست و نهم، شاهد اختتامیه در سالن سوره حوزه هنری خواهیم بود و در این مدت روزانه سه فیلم نمایش داده خواهد شد.
 


کد مطلب: 499211

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/499211/اهل-جشنواره-های-پفکی-نیستیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com