پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
وزیر انرژی عربستان:

عرضه نفت جهان ۱.۵ میلیون بشکه کاهش یافت

يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 499192
اوپک و روسیه اعلام کردند که از برنامه‌ریزی اجرای توافق کاهش تولید با هدف تقویت قیمت نفت، جلوتر هستند
عرضه نفت جهان ۱.۵ میلیون بشکه کاهش یافت
به گزارش مهر، وزرای کشورهای تولید کننده نفت در هنگام ورود به وین گفتند، عربستان، الجزایر و کویت قبلا تولید خود را بیشتر از حد لازم کاهش داده اند و در همین حال، روسیه توانسته عرضه نفت خود را بیش از حد پیش بینی کاهش دهد.
به گفته خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، تولید کنندگان ۱.۵ میلیون بشکه در روز از عرضه نفت به بازار کاسته اند.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه هم گفت: ما از جدول زمان بندی جلوتر هستیم و آن را ادامه خواهیم داد. وی افزود: ما داریم تمام تلاشمان را می کنیم تا مشارکت در اجرای توافق را به حداکثر برسانیم.عربستان، کویت، قطر، الجزایر و ونزوئلا امروز با همتایانشان از کشورهای غیر عضو اوپک نظیر روسیه و عمان دیدار می کنند تا راه های راستی آزمایی عمل کردن ۲۴ کشور تولید کننده به تعهدات کاهش تولیدشان را بررسی کنند.

این کشورها در اواخر سال گذشته میلادی متعهد شدند که تولید روزانه نفت خود را در شش ماهه نخست سال جاری میلادی حدود ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. این کشورها قصد دارند ثابت کنند که این گروه در مورد پایان دادن به روند سه ساله مازاد عرضه در بازار نفت جدی است.

وزرای کشورهای حاضر در وین دیروز یک نشست کاری نهار غیر رسمی را برگزار کردند و  قرار است امروز در اولین نشست کمیته نظارت بر اجرای توافق کاهش تولید شرکت کنند.نورالدین بوترفا وزیر انرژی الجزایر گفته است: اگر ما واقعا به میزان ۸۰ تا ۹۰ درصد از توافق تبعیت کنیم، ممکن است نیازی به تمدید مجدد توافق کاهش تولید نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *