جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حضور نمایندگان وزارت دفاع روسیه در آستانه

يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 499153
یک منبع اعلام کرد: «به طور قطع، نمایندگانی از وزارت دفاع روسیه شرکت خواهند کرد. اینطور برنامه‌ریزی شده است».
حضور نمایندگان وزارت دفاع روسیه در آستانه
به گزارش گروه سیاسی جهان نيوز، یک منبع در هیأت روسیه امروز یکشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که نمایندگانی از وزارت دفاع روسیه قرار است در مذاکرات «آستانه» (پایتخت قزاقستان) در خصوص سوریه که قرار است فردا 23 ژانویه (دوشنبه) آغاز شود، شرکت کنند.
این منبع اعلام کرد: «به طور قطع، نمایندگانی از وزارت دفاع روسیه شرکت خواهند کرد. اینطور برنامه‌ریزی شده است».
این منبع اشاره کرد که رسیدن به اجماع میان طرفین درگیر در سوریه، بسیار دشوار است.

این منبع سپس این مذاکرات را با بازی گرگ و گوسفند مقایسه کرد و گفت: «به طور قطع ما وظیفه واقعا باورنکردنی پیش روی خود داریم به طوریکه می‌خواهیم یک گرگ، گوسفند و کلم را از یک طرف رودخانه به طرف دیگر ببریم».

این منبع توضیح داد که مذاکرات آستانه، اولین مذاکراتی است که معارضان مسلح نیز قرار است در آن شرکت کنند.
وزارت خارجه قزاقستان روز یکشنبه (امروز) اعلام کرد که مذاکرات «آستانه» درباره مسئله سوریه ساعت 07:00 به وقت گرینویچ روز 23 ژانویه (10:30 به وقت تهران روز دوشنبه (فردا) آغاز می‌شود و ساعت 07:00 به وقت گرینویچ روز 24 ژانویه (10:30 به وقت تهران روز سه‌شنبه هفته جاری) به پایان می‌رسد.

بنا به گزارش وزارت خارجه قزاقستان، این مذاکرات در هتل «ریکسوس پرزیدنت» آستانه برگزار خواهد شد.
وزارت خارجه قزاقستان به رسانه‌ها تأکید کرد: «لطفاً توجه داشته باشید که مذاکرات پشت درهای بسته انجام خواهد گرفت».

هیأت روسیه، ترکیه و ایران و همچنین «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه برای شرکت در این مذاکرات وارد آستانه شده‌اند.

طبق گفته این منبع، «ژنرال استینسلاو گاجیماگومدوف» معاون رئیس اداره عملیاتی اصلی وزارت دفاع روسیه در حین مذاکرات آتی آستانه، مذاکره‌کننده اصلی در زمینه موضوعات نظامی از جانب وزارت دفاع روسیه خواهد بود».
بنا به گفته «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه، هیأت وزارت خارجه روسیه به ریاست «سرگئوی ورشینین» مدیر دپارتمان خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت خارجه روسیه در این نشست حضور دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *