جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
نقش آفرینی در دولت پدر زن

ترامپ مجوز انتصاب داماد ‌اش به سمت مشاور را گرفت

يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 499087
وزارت دادگستری آمریکا مجوز انتصاب داماد ترامپ به عنوان یکی از دستیاران ویژه وی در کاخ‌سفید را صادر کرد و گفت که این کار مصداق انتصاب خویشاوندان یک رئیس‌جمهور به پست‌های بالای دولتی نیست.
ترامپ مجوز انتصاب داماد ‌اش به سمت مشاور را گرفت
به گزارش فارس، وزارت دادگستری آمریکا پس از یک هفته بررسی و بحث در خصوص امکان انتصاب داماد «دونالد ترامپ» به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید، بالاخره به نفع خانواده ترامپ رأی داد.
ترامپ پیش از مراسم تحلیف و در روزهای انتخاب یارانش در دولت، گفته بود که می‌خواهد «جارد کوشنر» دامادش را به عنوان مشاور ارشد منصوب کند؛ مخالفان اما می‌گفتند که این مخالف قانون ضد انتصاب خویشاوندان رئیس‌جمهور به سمت‌های دولتی است.
حالا رویترز می‌گوید  وزارت دادگستری اینگونه نتیجه‌گیری کرده که مشاغل داخلی کاخ‌سفید، از قانون فدرال منع بکارگیری خویشاوندان رئیس‌جمهور در رأس نهادهای فدرال، مستثنی است.
جارد 35 ساله، همسر «ایوانکا ترامپ» و یکی از حلقه‌های محکم ارتباط دولت ترامپ با اسرائیل و یهودیان ارتدوکس آمریکاست.
«چارلز کوشنر» پدر جارد در سال 2004 به اتهام کمک مالی اعلام‌نشده به ستاد انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» به 2 سال حبس محکوم شده بود.
جارد در اولین روزی که ترامپ به عنوان پیروز انتخابات در کاخ سفید با «باراک اوباما»رئیس‌جمهور وقت دیدار خصوصی داشت. این مسئله از دید رسانه‌ها مخفی نماند و عزم وی برای نقش‌آفرینی در دولت پدر زنش را تا حدودی آشکار ساخت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *