پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

«ترزا می» به دیدار «ترامپ» می‌رود

يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 499063
نخست وزیر انگلستان نخستین رهبر یک کشور خارجی خواهد بود که با رئیس جمهوری جدید آمریکا دیدار می کند.
«ترزا می»  به دیدار «ترامپ» می‌رود
به گزارش مهر، کاخ سفید از سفر «ترزا می» نخست وزیر انگلستان به واشنگتن و دیدار وی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا در روز جمعه آینده خبر داد.

 به این ترتیب، می نخستین رهبر یک کشور خارجی خواهد بود که پس از برگزاری مراسم تحلیف ترامپ، با وی دیدار می کند.از جمله محورهای مورد بحث در این دیدار، توافق تجارت آزاد با انگلستان پس از وقوع برگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) است. گفتنی است که ترامپ از طرح جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا استقبال و پیش بینی کرده بود که بقیه کشورهای اروپایی نیز دیر یا زود از این روند پیروی خواهند کرد.

تایید خبر سفر می در حالی از سوی کاخ سفید اعلام می شود که هزاران نفر از مردم جهان در تجمعاتی که عنوان «راهپیمایی زنان» به خود گرفت، اعتراض خود را نسبت به رفتار ترامپ در قبال اقلیت های جنسی، قومی و مذهبی، نشان دادند.

به گفته خبرنگار بی بی سی، انگلستان تلاش زیادی انجام داد تا مطمئن شود که می در شمار نخستین رهبرانی خواهد بود که با ترامپ دیدار می کند و با توجه به اینکه برگزیت نزدیک است، حضور وی در آمریکا به لحاظ نمادین و همچنین سیاسی با اهمیت تلقی می شود.ناتو، اتحادیه اروپا، موضوعات نظامی و همچنین روسیه از دیگر مسائل قابل بحث میان ترامپ و می خواهند بود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *