جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
ما بزرگ‌تریم، بیشتر هم هوادار داریم

کری‌خوانی جالب سرمربی تاتنهام

شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 498852
مائوریسیو پوچتینو سرمربی آرژانتینی تاتنهام در آستانه بازی حساس با سیتی تیم خودش را بزرگ‌تر از حریف دانست.
مائوریسیو پوچتینو می‌گوید که جایگاه تاتنهام در فوتبال انگلیس از منچسترسیتی بالاتر و قدمت آن هم بیشتر است. تاتنهام این فصل نیز همچون فصل گذشته در کورس قهرمانی لیگ برتر قرار دارد و با ۷ امتیاز اختلاف نسبت به چلسی صدرنشین در رده دوم جدول قرار دارد. این در حالی است که من‌سیتی به رده پنجم سقوط کرده است.

پوچتینو که تیمش در نیم فصل نخست لیگ برتر در ورزشگاه وایت‌هارت‌لین توانست تاتنهام را شکست دهد و پیش از آن در لالیگا به عنوان سرمربی اسپانیول هم توانسته بود گواردیولایی که سرمربی بارسلونا بود را ناکام بگذارد، در حالی سفیدپوشان لندن را از حریف منچستری بزرگتر می‌داند که آنها آخرین بار سال ۱۹۶۱ قهرمان لیگ برتر شده‌اند و این در حالی است که من‌سیتی ۳ فصل پیش فاتح لیگ برتر شد.

پوچتینو در این مورد گفت: «در اسپانیا فاصله میان بارسلونا و اسپانیول بسیار زیاد بود اما الان از نظر تاریخی، تاتنهام از منچسترسیتی باشگاهی بزرگتر است و هوادارانش هم بیشتر هستند. شما می‌توانید در اسپانیا، بارسلونا و اسپانیول را مقایسه و فاصله میان آنها را ارزیابی کنید. اینجا در انگلیس اما ارزیابی فاصله میان تیم‌ها بسیار سخت است. لیگ برتر دنیایی کاملاً متفاوت است.»

گواردیولا از بدو ورودش به لیگ برتر با انتقادات مواجه بوده به خصوص زمانی که تیمش در خانه اورتون با نتیجه ۴ بر صفر در هم کوبیده شد. با این حال پوچتینو معتقد است که سرمربی پیشین بارسلونا و بایرن‌مونیخ چیزی برای ثابت کردن ندارد. او تأکید کرد: «باخت من‌سیتی به اورتون هیچ معنایی ندارد و نظر و احترامی که من برای گواردیولا قائل بودم را تغییر نمی‌دهد. گاهی اوقات شما ممکن است ببرید و گاهی اوقات ممکن است ببازید. فوتبال همین است.»

پوچتینو خاطر نشان کرد: «گواردیولا به زمان نیاز دارد. او در جایگاهی قرار دارد که هنوز هم می‌توانید جام ببرد و فقط باید صبر داشته باشد. گواردیولا نیازی ندارد که توانایی‌هایش را به کسی ثابت کند. او واقعاً سرمربی تراز اولی است که می‌داند چطور باید تیمش را هدایت کند. او به اندازه کافی در بارسلونا و بایرن‌ قدرتش را نشان داد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *