سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۳
۶
ظریف در جمع خبرنگاران

در صورت لغو برجام توسط ترامپ ایران نیز گزینه هایی دارد

پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 498637
گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ شگفت‌زده شدن را دوست دارد و ما نیز او را شگفت‌زده خواهیم کرد».
در صورت لغو برجام توسط ترامپ ایران نیز گزینه هایی دارد
به گزارش جهان، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، ظریف در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست «کوالالامپور» در خصوص تصمیم دولت جدید آمریکا درباره برجام گفت: «او هر اقدامی که درباره توافق هسته‌ای انجام ندهد، ما نگرانی نداریم، زیرا ما گزینه‌های خود را داریم».

وی ادامه داد: «اما ما معتقدیم که به نفع همه است که به این توافق پایبند باشند. مهم‌تر آنکه، این یک توافق بین‌المللی است. این یک توافق دوجانبه بین ایران و آمریکا نیست».
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به این سؤال که ایران چه اقداماتی برای عقب‌نشینی دولت ترامپ از برجام تعبیه کرده است، گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ شگفت‌زده شدن را دوست دارد و ما نیز او را شگفت‌زده خواهیم کرد».

ترامپ که فردا رسماً به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد می‌کند، به شدت از برجام انتقاد کرده است و در حین مبارزات انتخاباتی خود متعهد شده بود که یا از برجام عقب‌نشینی کند یا اینکه مجدداً وارد مذاکره شود.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دیگر بازیگران کلیدی توافق هسته‌ای از مواضع ایران حمایت کرده اند و در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند که این توافق کارآمد است و به منظور جلوگیری ایران از گسترش و توسعه سلاح‌های هسته‌ای باید حفظ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوذر
Iran, Islamic Republic of
با این همه بدعهدی باز هم میگید "اگر" ؟؟؟
بابا برجام از طرف آمریکا اجرا نشد
Iran, Islamic Republic of
مگر قراردادهای بین المللی رامیتوان لقو کرد
Iran, Islamic Republic of
قرار دادبین المللی یعنی منعقد شد تمامه امریکا ک سهله هیچکس نمیتواند برهم بزند امریکا یا حسودیش میشه یا نمیدونم کاروکاسبی دیهی ندارا هی ناخنک میزنه باب برجام تمامشد ایده من بود بظریف وامظاگکرد واروپا امظاءکرد شیرفهم امریکا هم هیچگاه اخلال نمیکنه چون اقتصاد امریکا گره ب اقتصاد ایرانه زرنگی وبستن لب وعکس اعمل نسان ندادن ب حواشی حله
Iran, Islamic Republic of
برو بمجامع بینالمللی وراجب استرداد پولهلیی ک توسط چند نفر بجیب انریکا ریختن اقامه دعوا کنید د دادگاهای بین الملل و مساله بحرین وسوریه را ب مراجع دادگاهی ببن الملل بکسانیدو ن با تیر وتفنگ حل کنید
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
جهان چند وقت نبودی دلمون خداییش برات تنگ شده بود
Iran, Islamic Republic of
سلام
مثلا چه واکنشی نشان خواهیم داد که همه شگفت زده خواهند شد؟ بتن ها را از راکتور اراک خارج خواهیم کرد؟ دیگر چیزی مانده که شما نداده باشید و باعث شگفت زده شدن همه شود؟