جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
سردار ساجدی نیا، رئیس پلیس پایتخت

بیان آخرین جزئیات از حادثه پلاسکو

پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 498610
بیان آخرین جزئیات از حادثه پلاسکو
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سردار حسین ساجدی‌نیا در بازدید از محل ریزش ساختمان پلاسکو با تشریح از وضعیت موجود اظهار داشت: ساعت 7:30 دقیقه صبح امروز وقوع حریف به نیروهای امدادی و انتظامی گزارش شد و نیروهای انتظامی، آتش‌نشانی و اورژانس سریعا وارد محل شده و اقدامات لازم را انجام دادند
.
رئیس پلیس پایتخت گفت: این آتش‌سوزی از طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو آغاز شد و خوشبختانه با حضور به موقوع عوامل امدادی و پلیس، ساختمان تخلیه شد و ساعت 11:30 با توجه به گسترش آتش‌سوزی، پاساژ پلاسکو فروریخت.

وی در خصوص تعداد افراد زیر آوار مانده در این سانحه افزود: مقامات مسئو در آتش‌نشانی تهران عنوان داشتند که متاسفانه تعدادی از نیروهای آتش‌نشانی زیر آوار گرفتار شدند و متاسفانه براساس همین گزارش  یکی دو نفر از کسبه نیز در ساختمان گرفتارند.

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص اخبار منتشر شده در خصوص گرفتار شدن 2 خبرنگار زیر آوار این ساختمان گفت: هنوز نمی‌توان این گزارش‌ها را تایید کرد و ما نیز منتظر بررسی دقیق این موضوع هستیم.

وی با اشاره به حضور به موقع پلیس راهور در محل حادثه و باز بودن معابر منتهی به این محل برای خودروهای امدادی گفت: در حال حاضر ترافیک در اطراف محل وقوع حادثه نسبتا سنگین است ولی محور کمک‌رسانی و تردد خودروهای سنگین از جمله لودر و بولدوزر کاملا باز است و تا این لحظه نیز هیچ مشکلی برای تردد این خودروها به وجود نیامده است.

سردار ساجدی‌نیا خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه وقوع این حادثه ستاد بحران با حضور شهرداری، استانداری، فرمانداری و نیروهای انتظامی تشکیل شده است و پیگیری‌های لازم برای آواربرداری در حال انجام است. 

وی از شهروندان تهرانی خواست تا با همکاری با نیروهای امدادی و پلیس از حضور در محل حادثه جدا خودداری کنند چرا که حضور مردم در محل باعث اختلال در امدادرسانی به مصدومان این حادثه خواهد شد.

سردار ساجدی‌نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر سگ‌های زنده‌یاب دستگاه‌های امدادی در محل حاضر شدند تا اقدامات لازم برای بیرون آوردن افراد گیر افتاده در زیر آوار را انجام دهند.

به گفته وی آواربرداری احتمالا امروز و فردا در محل حادثه ادامه دارد و لازم است مردم همکاری بیشتری با عوامل پلیس و راهور داشته باشند. 

به گزارش تسنیم تاکنون دو تن از عوامل پلیس براثر این سانحه مجروح شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *