جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
وال استریت ژورنال گزارش می دهد

پیروزی ترامپ باعث کند شدن سرمایه گذاری تجاری در ایران شد

پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 498599
بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، شرکت‌های کوچک و متوسط بین‌المللی برای ورود به بازار ایران دچار تردید شده و کمی در این خصوص تعلل می‌کنند.
پیروزی ترامپ باعث کند شدن سرمایه گذاری تجاری در ایران شد
به گزارش جهان، پایگاه اینترنتی روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی نوشت: پیروزی "دونالد ترامپ" در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، موجب شد سرمایه‌گذاری تجاری در ایران کند شود.

در این گزارش آمده است: بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، شرکت‌های کوچک و متوسط بین‌المللی برای ورود به بازار ایران دچار تردید شده و کمی در این خصوص تعلل می‌کنند.

"آنوبهاو سینگ"، مدیر فروش خارجی و بازاریابی شرکت "آفریپایپس" سازنده تجهیزات ارتباط از راه دور آفریقای جنوبی، اظهار داشت: به دنبال پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، تلاش برای ورود به بازار ایران بعد از برجام متوقف شده است. 

وی در این باره گفت: ما منتظر هستیم ببینیم ترامپ چه سیاست‌هایی را در قبال ایران اتخاذ می‌کند و سپس تصمیم‌گیری کنیم.

ترامپ بعد از پیروزی در انتخابات آمریکا به‌طور مستقیم تصمیمات و طرح‌های خود را درخصوص برجام اعلام نکرده است؛ اما در حین مبارزات انتخاباتی به شدت از برجام انتقاد کرده بود.

ترامپ در جریان مناظره نهایی با "هیلاری کلینتون"، نامزد شکست خورده دموکرات‌ها، برجام را احمقانه‌ترین توافقی خواند که تا به‌حال صورت گرفته است. 

"مایکل فلین"، مشاور امنیت ملی، پیش‌تر توافق هسته‌ای ایران را یک توافق بد قلمداد کرده و هشدار داده بود این توافق می‌تواند به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی شود. با این حال طبق گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، چنین لفاظی‌هایی نتوانست شرکت‌های بزرگی مانند بوئینگ، ایرباس، شل، توتال و گروه وودافون را از محک زدن بازار سرمایه‌گذاری در ایران بازدارد و هیچ یک از این شرکت‌ها بعد از انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا درخصوص ورود به بازار ایران دچار تردید نشدند.

در این میان، شرکت‌های کوچکتر به ‌واسطه اندازه و وسعت‌ خود نمی‌توانند ضررهایی را که در نتیجه تصمیم ترامپ به کناره‌گیری از برجام و تحریم شرکت‌هایی که با ایران معامله می‌کنند، تاب آورند. در گذشته، تحریم‌های آمریکا تاثیرات دلسردکننده‌ای بر شرکت‌هایی داشت که با ایران معامله می‌کردند زیرا برخی از این شرکت‌ها با آمریکا نیز ارتباط داشتند و در نتیجه تحریم‌ها ارتباطات خود را با شرکت‌های آمریکایی از دست می‌دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *