پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نامگذاری یک حشره به نام ترامپ + عکس

پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۴۷
کد مطلب: 498551
زیست‌شناسان یک گونه جدید حشره را به نام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، نامگذاری کردند.
نامگذاری یک حشره به نام ترامپ + عکس
به گزارش بی‌بی‌سی، وازریک نازاری، زیست شناس کانادایی، در مقاله‌ای در یک نشریه جانورشناسی گزارش کرده است که اخیر گونه‌ای از شاپرک (یا بید) را شناسایی کرده که تا پیش از این به عنوان گونه جدیدی از این حشره شناسایی نشده بود. وی برای این شاپرک نام لاتینی Neopalpa donaltrumpi را انتخاب و ثبت کرده است.

این زیست شناس در مقاله خود در نشریه علمی زوکیز ZooKeys نوشته است که این گونه جدید را هنگام  بررسی شاپرک‌های گردآوری شده در مراکز علمی در کانادا و آمریکا مشاهده کرد و با بررسی دقیق آنها نتیجه گرفت که گونه جدیدی از شاپرک را شناسایی کرده است.

کاشف این شاپرک گفته است که علت انتخاب نام رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای این گونه جدید شکل ظاهری سر این حشره است که وضعیت چینش پولک‌های آن به آرایش و رنگ موی آقای ترامپ بی شباهت نیست.

این نخستین جانوری است که نام دونالد ترامپ بر آن گذاشته می‌شود.
زیستگاه شاپرک دونالد ترامپ منطقه‌ای واقع در جنوب کالیفرنیا تا منطقه باخا کالیفرنیا در مکزیک است، یعنی همان محلی که آقای ترامپ گفته در نظر دارد در آن دیوار مرزی معروف خود را احداث کند.

عرض بال‌های این شاپرک حدود یک سانتی‌متر و طول بدن آن در هم همین حدود است و بین جنس نر و ماده آن تفاوت چندانی از این نظر وجود ندارد. مشخصه دیگر این شاپرک، شکل عجیب آلت تناسلی جنس‌نر آن است.

معمولا گونه‌های جدید جانداران به نام کاشف آنها نامیده می شود. هرچند گذاشتن اسامی دیگران، به خصوص مشاهیر روی جانوران و گیاهان تازه کشف شده یا پرورش یافته هم رواج داشته است. به خصوص نامیدن انواع گل به نام بانوان سرشناس معمول بوده که به عنوان نمونه می‌توان به نوعی گل رز اشاره کرد که به نام الیزابت دوم، ملکه بریتانیا نامگذاری شده است.

ماه گذشته، نشریه زوکیز گزارشی را در مورد شناسایی یک نوع ماهی بومی در هاوایی منتشر کرد که برای آن نام "اوباما" انتخاب شده بود. تاکنون هفت گونه جانوری به نام باراک اوباما نامگذاری شده است.

چندی پیش هم برخی رسانه‌ها تصویری از لارو نوعی شاپرک کمیاب را منتشر کردند که شباهت حیرت آوری به موی سر آقای ترامپ داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *