سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

لایحه جابجایی تعطیلات مدارس به مجلس ارائه شد

پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۳۲
کد مطلب: 498550
وزیر آموزش و پرورش گفت: زمانبندی سال تحصیلی را به عنوان یک لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه کرده ایم تا مجلس این اختیار را به دولت بدهد که در برگزاری سال تحصیلی انعطاف پذیری داشته باشند.
لایحه جابجایی تعطیلات مدارس به مجلس ارائه شد
به گزارش مهر، فخرالدین دانش آشتیانی در حاشیه مراسم آئین اختتامیه جشنواره سپیدار که در سالن حجاب کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد درجمع خبرنگاران خبرنگاران گفت: باید اهمیت مسئله محیط زیست و توسعه پایدار را ارج بنهیم و این موضوع جز برنامه های بنده است و همانطور که می دانید در برنامه هایی که به مجلس ارائه کردم سه موضوع تربیت ، مهارت ها و مسئله محیط زیست از مسائلی است که در سنین پایین به ویژه در مقطع ابتدایی جز برنامه های بنده است.

وی افزود: باید در برنامه های درسی و فرایندهای یادگیری دانش آموزان این مسائل را لحاظ کنیم و همچنین در فعالیتهای دانش آموزی در بیرون از کلاس و مدرسه این موضوع در نظر گرفته شود. در واقع ما بایدفضای آموزشی را از کلاس درس به طبیعت ببریم تا دانش آموزان سازگاری بیشتری با برنامه های محیط زیستی داشته باشند

وزیرآموزش و پرورش  در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلاتی که قرار بود برای آلودگی هوا مطرح شود از سال تحصیلی آینده اجرا می شود یا خیر گفت: زمانبندی سال تحصیلی را به عنوان یک لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه کرده ایم تا مجلس این اختیار را به دولت بدهد که مقداری در برگزاری سال تحصیلی انعطاف پذیری داشته باشند.

 وی تصریح کرد: امسال این موضوع را اجرا نمی شود زیرا قانون مبنی بر این است که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی شروع سال تحصیلی اول مهر است و ما باید طبق آن برنامه ریزی کنیم .

وی خاطرنشان کرد: اگر در مجلس چنین موضوعی تصویب شود آن زمان می توان مقداری انعطاف پذیری در بحث زمانبندی سال تحصیلی داشته باشیم .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *