جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
زور صنعتی‌ها به هم نچربید

سایپا 0 - ذوب‌آهن 0؛ تمدید حضور در صدر و قعر

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب: 498502
دو تیم صنعتی حاضر در لیگ برتر موفق نشدند در برابر یکدیگر به برتری برسند و دیدار سریع و بی وفقه خود را با تساوی بدون گل به پایان رساندند.
سایپا 0 - ذوب‌آهن 0؛ تمدید حضور در صدر و قعر
به گزارش "ورزش سه"، در حالیکه شاگردان حسین فرکی برای فرار از بحران به سه امتیاز دیدار برابر ذوب آهن نیاز داشتند این تیم نتوانست به برتری برسد، در طرف مقابل ذوبی ها نیز با تنها امتیازی که در این بازی به دست آوردند موفق شدند همچنان در بین تیم های صدر جدول حضور داشته باشند.
 
هفته هفدهم لیگ شانزدهم، یکشنبه 29/10/95، ساعت 15، ورزشگاه دستگردی
داور: شاهین حاج بابایی               کمک ها: تورج عیوض محمدی، رحیم شاهین
اخطار: غلامرضا رضایی(39) و ابراهیم صادقی(92) از سایپا و وحید محمدزاده(87) از ذوب آهن 
 
سایپا:
 
حامد لک، سیامک کوروشی، عزت الله پورقاز، امید خالدی، حامد شیری، روزبه شاه علیدوست، علیرضا علیزاده، ایوب کلانتری(80 ابراهیم صادقی)، رضا جعفری(87 علی زینالی)، غلامرضا رضایی(69 علی قلی زاده) و محمدرضا خلعتبری.
سرمربی: حسین فرکی
 
 
ذوب آهن:
 
رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، دانیال اسماعیلی فر، مهران درخشان مهر(44 مهرداد قنبری)، مهدی مهدی پور، محمدرضا حسینی، احسان پهلوان، مهدی رجب زاده، مرتضی تبریزی(88 رضا شکاری) و جری بنگستون(81 یاسر فیضی).
سرمربی: مجتبی حسینی
 
 
شرح بازی:
 
دیدار سریع دو تیم سایپا و ذوب آهن در نهایت بدون برنده به پایان رسید تا این بازی که موقعیت های خوبی در آن وجود داشت تا تنها کمبود این بازی گل باشد. 
بازی با حملات کم و بیش ذوبی ها آغاز شد، این تیم که برای رسیدن به عنوان دومی لیگ برتر و ادامه حضور بین مدعیان صدر جدول دورخیز کرده بود همان ابتدای بازی به دنبال باز کردن دروازه تیم میزبان بود و به همین دلیل در پانزده دقیقه ابتدایی بازی چند بار با حملات خود موقعیت هایی را روی دروازه سایپا ایجاد کرد، موقعیت هایی که در نهایت سودی برای این تیم نداشت اما پس از گذشت حدود پانزده دقیقه از بازی، نارنجی پوشان موفق شدند پیش بیایند و در برابر ذوبی ها عرض اندام کنند، حملاتی که دو تیم روی دروازه یکدیگر طراحی می کردند باعث شد که بازی زیبایی را در نیمه اول شاهد باشیم، رقابتی که در آن هم سرعت دیده می شد و هم موقعیت هایی فوق العاده، اما در نهایت حملات پیاپی دو تیم سودی برای هیچ یک از آنها نداشت و دو تیم نیمه اول را با تساوی به رختکن رفتند. 
در نیمه دوم نیز هیچ کدام از دو تیم کم نیاوردند، هر چند میزان سرعت دو تیم در این نیمه پایین آمده بود و دو تیم کمی محتاط تر شده بودند اما بازهم بازیکنان هر دو طرف به دروازه حریف خود نگاه داشتند و می توانستند زننده گل این دیدار باشند، تعویض های هر دو مربی در نهایت کارگر نیفتاد تا دو تیم بدون گل به بازی خود پایان دهند، امتیازی که در نهایت ذوبی ها در صدر و سایپایی ها را در قعر جدول نگه داشت.
 
 
بهترین بازیکن:
 
دروازه بان های دو تیم را می توان بهترین بازیکنان این بازی دانست، رشید مظاهری در چند فرصت توانست موقعیت بسیار خوبی را از چنگ بازیکنان سایپا دربیاورد و در طرف مقابل نیز حامد لک در دومین دیداری که برای تیم جدیدش در میدان حضور یافت با واکنش های خوب خود باعث بسته ماندن دروازه اش شد.
 
 
اتفاق ویژه:
 
نارنجی پوشان پس از تغییر و تحولاتی که در تیم خود  به وجود آوردند نیز نتوانستند به برتری برسند، حضور چند بازیکن جدید و جاافتادن چند بازیکن جوان در ترکیب این باعث شده تا نارنجی پوشان با ترکیبی متفاوت از آنچه در نیم فصل اول به میدان می رفتند، روانه بازی ها شوند، البته این تیم در دو بازی اخیر برابر پرسپولیس و ذوب آهن در قامت یک تیم بازنده نبود و شاید اگر کمی خوش شانس بود حداقل در بازی برابر ذوب آهن می توانست امتیاز کامل را به دست بیاورد.
 
 
دقایق حساس:
 
دقیقه 3 – پاس زیبای رجب زاده به مرتضی تبریزی رسید و این بازیکن نیز شوت خود را به سوی دروازه نارنجی پوشان فرستاد اما لک با واکنشی زیبا این موقعیت را مهار کرد. 
دقیقه 5 – حمله سریع نارنجی پوشان موقعیت خطرناکی روی دروازه ذوب آهن به وجود آورد اما واکنش دیدنی مظاهری مانع از گلزنی حریف شد توپ برگشتی نیز موقعیت دیگری روی دروازه ذوبی ها بهو جود آورد اما این بار توپ سایپایی ها توسط مدافعان ذوب آهن دور شد. 
دقیقه 11 – مثلث رجب زاده، تبریزی و بنگستون موقعیت فوق العاده را روی دروازه سایپا به وجود آوردند، پاس بلند جری به تبریزی رسید و او نیز با ضربه سر رجب زاده را صاحب توپ کرد اما شوت محکم این بازیکن توسط پورقاز دور شد.
دقیقه 17 – ارسال بلند نارنجی پوشان با ضربه سر مهاجم این تیم دروازه مظاهری را تهدید کرد اما توپ راهی کرنر شد. 
دقیقه 18 – کرنر سایپایی ها با ارسال خلعتبری در محوطه جریمه ذوبی ها با ضربه سر کوروشی موقعیت خطرناکی ایجاد کرد اما مظاهری این ضربه را مهار کرد. 
دقیقه 24 – ارسال بلند ذوبی ها از روی ضربه ایستگاهی را حامد لک مهار کرد. 
دقیقه 26 – ضربه محکم خلعتبری از کنار محوطه را دروازه ذوبی ها را تهدید کرد اما مظاهری این توپ را از آن خود کرد. 
دقیقه 27 – پاس رو بیرون پهلوان به حسینی رسید اما این بازیکن با بی دقتی شوت خود را به بیرون زد. 
دقیقه 29 – یک بار دیگر حسینی از کناره ها نفوذ کرد و سانتر خطرناکی را روی دروازه سایپا فرستاد اما حامد لک در دو ضرب این توپ را از آن خود کرد.
دقیقه 33 – موقعیت ایده آلی پشت محوطه جریمه نصیب حسینی شد اما شوت سنگین این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 37 – نارنجی پوشان موقعیت ضربه ایستگاهی خود را زودتر آغاز کردند و با حمله سریع توپ را به شیری رساندند اما این بازیکن در حالی که می توانست بازیکنان دیگر را صاحب توپ کند شوت خود را از زاویه بسته به سوی دروازه ذوبی ها زد که با جاگیری بسیار خوب مظاهری مهار شد. 
دقیقه 38 – چرخش فوق العاده رضایی در محوطه جریمه با ضربه خوب او دروازه حریف را به خطر انداخت اما مظاهری با شیرجه ای دیدنی این خطر را مهار کرد. 
دقیقه 39 – ضربه ایستگاهی سایپا را خلعتبری به سوی دروازه حریف نواخت اما این توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 48 – اولین حمله نیمه دوم این بازی توسط ذوبی ها انجام گرفت و ارسال بازیکنان این تیم از کناره با ضربه سر بنگستون دروازه سایپا را به خطر انداخت اما این ضربه با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 55 – شوت محکم حامد شیری از فاصله سی متری از بالای دروازه ذوب آهن به بیرون رفت. 
دقیقه 60 – ضربه سر دیدنی جعفری دروازه ذوبی ها را به شدت تهدید کرد اما این توپ با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 78 – محمدحسینی یکی از بازیکنانی بود که در این بازی موقعیت های زیادی به دست آورد و در این دقیقه نیز او صاحب توپ شد و ضربه خود را به سوی دروازه لک زد اما ضربه کم رمق او توسط این دروازه بان مهار شد. 
دقیقه 80 – پاس دیدنی تبریزی در موقعیتی فوق العاده به بنگستون رسید و مهاجم هندوراسی نیز با ضربه بسیار خوب و چیپ خود توپ را از بالای سر لک به سوی دروازه سایپا فرستاد اما این توپ با برخورد به تیرک افقی به گل تبدیل نشد. 
دقیقه 82 – یکی از بهترین فرصت های این بازی نیز در این دقیقه نصیب رضا جعفری شد اما این بازیکن با تعلل خود این توپ را از دست داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *